Yorumlar

Avatar Seçimi Yapın
17.05.2018 00:44:50 turgut-tuncay

size artik hilal değil Allah'ın azabı yetişir bekleyin zındıklar...

(2) (0)
17.05.2018 00:35:23 ağa

her sene farklı günlerde ve farklı ayda tutuluyor . birğün önce birgün sonra ne fark eder . sahuru öğlene alsınlar bende tutarım

(0) (1)
16.05.2018 23:29:48 Osmanlı torunu

Komut almaya alıştıkları için trump söylesin ya da belki tutmaya niyetleri yok bu da bahane

(0) (0)
16.05.2018 22:09:25 Karan Ali

Ne gerek vardı bu kadar incelemeye trump yada netenyahu söylesin

(0) (0)
16.05.2018 22:03:20 ersin

dunyanin en serefziz insanlari bunlar araplar

(0) (1)
16.05.2018 21:22:54

Bu dunyanin uzerine gelmiş ve gelmiyecek en mükemmel en sevilesi peygamber efendimiz e düşmanlık yapan bunlar bir yahudiden daha fazla düşmanlardir musluman alemine

(2) (0)
16.05.2018 21:21:27 WUUUUUUUUUUUU

VAY MUNAFIKLAR VAY BU ARAPLAR CEHENEM HAFİF KALIR ODUN ÇOK ARAPLAR İÇİN

(2) (0)
16.05.2018 20:56:18 misafir

insallah hic göremezsiniz.müslumanlikda bunlardan kurtulmus olur

(4) (1)
16.05.2018 20:51:04 maruge

Bence hiç tutmayin amerikaya gidip paskayla kutlayin pis herifler

(5) (1)
16.05.2018 20:35:58 kaFkeF

yoklan size hilâl oruçta YOK ..

(2) (0)
16.05.2018 20:24:38 tarık türk

Hadislerde hilali çıplak gözle görünce tutulur diye geçiyor bu haber neyin nesi

(3) (0)
16.05.2018 20:06:59 ANTi TROLL TiMi

Benim canım peygamberim bana nasıl yapılması gerektiğini apaçık hadisi şerifte söylüyor Ramazan orucunu, hilâli gördüğünüzde tutun. Hilâli gördüğünüzde açın. Şayet hava kapalı olursa, ayın tesbitine mani olursa otuzu sayın. Nokta

(12) (0)
16.05.2018 20:05:34 Hoca

Bakın bakın ABD yi görürsünüz

(1) (0)
16.05.2018 20:00:31 kürd elazig

Siz filistin icin ne yaptiniz intikaminizi kurtlsr vadisi filistin ile aldiniz :)))))))))))

(2) (4)
16.05.2018 19:52:22 Beyin gucu

Trumpe sorun abd siz bir hic olduklari ruhlarini satan seytana hediye eder oturmus öyle baka kalirsiniz Allahin laneti uzerinize olsun munafiklar

(1) (0)
16.05.2018 19:24:36 Çeçen

Açik Hadis var çiplak gozlerle gorulucek diye. Arap ulkeler dogrusu yapiyor. Kader gecesi bile takvimde yazan Diyanet hata yapmis olmasin?? Tabii burada Filistin konu ayri o konuda arap hukumetleri sifir altinda..

(4) (0)
16.05.2018 19:13:34 Akdeniz

Tutsalar ne olur tutmasalar ABD satılmışları nursuz suratlar.

(4) (3)
16.05.2018 18:47:17 Modern varlikli arkadas Sozum

Yil olmus 2018 ilkel varliklar diye Arkadas senin Beyninde biraz fazla modernlik var. Allah takvimin olacagini Bilmiyorum muydu saniyorsun senin diyanetinin yaptigina mi sunnete mi inanacagiz. HADE ORDAN...

(3) (0)
16.05.2018 18:37:53 Ah Bu Ben

Oruca hilallemi başlıycaz falan filan.Bu tiplerle nereye kadar ilerlersin.Yıl olmuş 2018 bu ilkel varlıklarla daha uçak yapacaz füze yapacaz Of ki ne ooofff

(2) (8)
16.05.2018 18:31:03 arap

iman penceresinden baksalardı görürülerdi

(3) (2)
16.05.2018 18:25:47 alp

Ramazan bitince hilali görecekler anlaşılan.

(3) (1)
16.05.2018 18:16:49 ahmed

sadece bizim laik diyanet yanlış yaptırıyor. oruc suuda irana yada laik diyanete bakılarak tutulmaz. ayet hadis ortada. resulullah save isyan etmek istemeyen hilalle başlar hilalle bitirir. araştırın gecek müslümanlar iseniz.

(8) (1)
16.05.2018 18:15:25 musti

bi biz akilliyiz arkadas. sivriligi biz yapiyoruz. araplarin yaklasimi dogrudur

(4) (3)
16.05.2018 17:59:22 Abdullah Bingöl

Filistin'de de bu gün oruç tutulmadı! Onlarda Hilal belirleyici, Türkiye'de Kandillinin muneccimliği!!!

(5) (0)
16.05.2018 17:47:16 vatandaş

Arabistan dibindeki Kudüs u görmüyor da hilal i görseler neyi ifade edecek acaba...

(3) (3)
16.05.2018 17:45:30 Reisin Tarlası

Senin sahibinin demesiyle; CAHAPE yüzündendir. !

(0) (0)
16.05.2018 17:35:15 Yanlisa dogru diyoruz

Burda yanlis yapan biz Turkler. Herseyi kusursuz yaratan Allah hilali dun gostermediyse demek Ramazan baslamamistir. Siz gidin takviminize uygun biz sunnete gore Saban ayini tamamlayip baslayacagiz biraz dogru dusunun akli Allah dusunun diye Verdi. 4-5 sene once diyanet yuzunden 28 gun oruc tuttuk u

(5) (2)
16.05.2018 17:22:56 hadisi serif

bu meseleyi lutfen ayri tutun .hain araplari ayri tutun. hilalin gorunup veya gorunmemesinin bu tepedeki hainlerle ne alakasi var. madem inanmiyom koy ayni durbunden sende bak . ISLAM HILALE BAKACAN DIYO BITTI GITTI.

(5) (3)
16.05.2018 17:20:10 hadisi serif

sen gordunmuki Hilali? hesaplara mi gore oruc tutulur yoksa ISLAMIN DEDIGI GIBI HILALIMI BEKLERSIN? seneye ayni durbunden koyun bitsin bu mesele kim yalanci kim dogru ciksin meydana.

(1) (2)
16.05.2018 16:58:17 oğuz

geri zekalılar.millet mars ta hayat kurmaya çalışıyor.bu dangalakların uğraştıkları şeye bak.

(4) (3)
16.05.2018 16:50:00 AYDIN ÖZER

İSLAM DÜNYASININ TEK SORUNU RAMAZANIN İLK GÜNÜ HANGİ GÜN.... ORUCU NELER BOZAR.

(2) (1)
16.05.2018 16:39:48 alain delın

Bize ne ya araplardan Onlar önce filistin meselesini bi halletsinler

(3) (1)
16.05.2018 16:34:53 AY-YILDIZ

israile sorun belki söylerler size. Belkide bu ay hic göremedik oruç tutmayın derler.

(5) (0)
16.05.2018 16:21:02 Siyah 79

Rabbim gönlümüzü. Niyetimizi biliyor. Ha bir gün önce ha bir gün sonra ne fark eder.Şimdi buna kızanlarda çıkar. Dinimizi hep yok o öyletdi şu şöyledi diyerek insanları soğutuyor sunuz Allah kuran peygamber gerisi yalan

(4) (2)
16.05.2018 16:05:13 ferhat

İşi gücü oynaş

(1) (0)
16.05.2018 15:57:24 batuhanttli

Takvimin niye varsa

(2) (0)
16.05.2018 15:51:30 RAMAZAN TOPU...

ADAMLAR RAMAZAN TOPUNU İCAT ETSEYDİ HEP BERABER ORUCA KALKARLARDI...

(1) (1)
16.05.2018 15:45:51 serhan

kafirlerdin farkiniz ne sizin. tutsaniz ne olur utmazaniz. Allah sizi helak ettsin islam dininide bozdunuz yakinda helak olavaksiniz inssallah.

(5) (3)
16.05.2018 15:40:47 Mustafa Bahadır

burada saldırmak için bahane arayanlar peygamer efendimiz hz. Muhammed (sav) de aynısını yapıyordu odevirde oluyorduda şimdimi olmuyor Allah tutugunuz oruçları kabul etsin.

(4) (0)
16.05.2018 15:40:30 fredi

Sudi yöneticiler yanlış yolda olabilir türkiye hariç büyün dünya ülkeleri ramazana yarın başlıyacak araplar üzerinden bu konuyu siyasete alet etmeyin bu konuda Allah resulun hadisi var hilali gördüğünüz de oruca başlayın hilali gördüğünüz de iftar edin bunları bildikten sonra nasıl istiyorsananız öy

(5) (1)
16.05.2018 15:39:55 halil

Dün akşam bende baktım göremedim hilali.Belki uzak doğuda falan görülmüş olabilir ama ben yaşadığım yerde gözle göremedim.bu akşam yine bakarım ufka doğru.güneş batınca çıkar hilal.ve kısa süre sonra sonra kaybolur

(1) (0)
16.05.2018 15:32:31 fredi

Buraya yorum yazan arkadaşlar diyanetin resmi sitesine girip baksınlar diyanet kendisi hilalin gözükmiyeceğini söylüyor zaten hesaba göre oruç tutturuyor bu gün türkiyeden başka oruca başlayan ülkede yok sadece araplar yapmadı bunu

(4) (1)
16.05.2018 15:25:42 şuna bak

tiplere bak tiplere !! bir de bunlara özenenleri Allaha havala ediyorum

(3) (3)
16.05.2018 15:22:26 halil

Artik bu ramazan oruc dini vecibemize care bulun..Bu kadar teknoloji devrinde Dolanay dogdu,dogmadi demek cahillik.

(1) (0)
16.05.2018 15:17:31 Kasım

Araplar kadar aşağılık bir ırk olamaz

(7) (6)
16.05.2018 15:13:49 Fatih

Hz. Muhammed onların yaptığını yapıyordu..

(4) (0)
16.05.2018 15:03:48 Deist

YAPMAA nick'li arkadaş beni öldürmek istediğini ancak buna Kur'an'a olan inancının engel olduğunu belirtmiş.Çünkü Kur'an "öldürme" der demiş.Kur' an"onları öldürün"de der tutarsızdır.Baska gün de bunu tartışırız.Hayırlı Ramazanlar size

(0) (2)
16.05.2018 15:03:30 Hösüyün

Peki türkler nerde görmüş hilali?

(6) (0)
16.05.2018 15:03:03 olmazsa olmaz

bunlarin en son göreceği bu dünyada Türk bayrağimizin hilali öbür dünya da da cehennemin ateşi .diğer ağa babalariyla beraber.Allahuekber.

(2) (4)
16.05.2018 14:38:52 korucu

ozaman busene araplara oruc yok

(5) (4)
16.05.2018 14:31:04 İslam Şereftir

Namazda gözü olmayanın ezanda kulağı olmazmış...Bunlar dinlerini satmış kompleksli bir topluluk olarak hilali görseler ne görmeseler ne...

(5) (4)
16.05.2018 14:23:00 hadisi serif

HILALI GORUNCE ORUCUNU TUT, TEKRAR HILALI GORURSUN ORUCUNU BIRAK. lutfen insanlara gercekleri anlatin bilmeyenler her lafi soyluyor. artik buna bir cagre bulun.

(10) (2)
16.05.2018 14:22:45 ASIL MESELE

Elin Adami hilali uzaydan takip eder.. Bu Hazir yiyici. Üretimi olmayan Araplarda bulutlu havada hilali gözetler. islam Alemine kaliteli ilimli Yüksek Tahsil görmüs insanlara ihtiyac var.Yoksa Müslümanlar daha cok asagilanir.

(3) (2)
16.05.2018 14:20:44 Mantıksızlık

Hollanda'da akşam nazmazini hollanda saatlerine göre kılıyoruz, arab mantığı ile arabistanın akşam saatlerine göre kılmalıyız , çok mantıksız

(1) (4)
16.05.2018 14:16:33 Din delil ile yaşanır.

Şaban ayının sonuncu günü mü, yoksa Ramazan ayının birinci günü mü olduğu konusunda bu günde şüphe olduğundan dolayı Şaban ayının otuzuncu gününe şek günü denilmektedir.Bu günde oruç tutmak haramdır. Nitekim Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bu konuda şöyle buyurmuştur: (( صُومُوا لِرُؤْيَتِهِ

(2) (6)
16.05.2018 14:10:10 Mali

Belkide biz onlara uymaliyiz

(10) (3)
16.05.2018 14:07:32 vatandaş

Bunlar hilali görene kadar ramazanı şerif çıkar

(5) (2)
16.05.2018 14:06:34 uçan rizeli

ılımlı hilal bekliyorlar

(4) (2)
16.05.2018 14:06:17 Deist

Allah Kuran'da kocası ölmüş,amcası yaşayan teyzesi ölen vs..kadınlara mal taksimlerini yüzde kaça kadar yapılacağını söylemiş (mucizeye gel).Allah başka konularda niye bu kadar ayrıntıya girmemiş hiç düşündünüz mü.Allah insanların işine bu kadar karışır mı sizce

(1) (3)
16.05.2018 14:05:42 birlik

adamlar 18 ülke birlik olmuş zaten neyin peşindesiniz dağılın beyler

(3) (0)
16.05.2018 14:01:00 osmanbey

hilali görmezler oruc tutmazlar.ama cebindeki IPhone iftar ve sahur yaparlar.niyetliyim size oyle bir küfür edecegim.rabbim sen sahip cikmayi nasip eyle bize hem farzi hem sünneti

(6) (2)
16.05.2018 13:53:45 Deist

Kur'an'ın benzerini yazda görelim diyorlar,ben defalarca okudum ancak mucizevi hiçbir şey göremedim.Aynısı hatta daha da etkilisi yazılabilir ancak insanların birşeye inanıp arkalarından gitmesi zaman alan bir kavram İslamiyet'in doğuşunu düşünün

(0) (12)
16.05.2018 13:47:24 Hasan Emmi

ee bu araplar o zaman gölgeye göre namaz kılsınlar bilime ilme göre değil

(6) (4)
16.05.2018 13:45:49 Mehmet

Teknojinin bu kadar geliştiği bir dönem de ayın anlık hareketlerini bile izleyen, 100 yıl sonra güneşin saat ve saniyesine kadar hesap eden bir ilim var, lakin arrrrrraplar hilali çıplak gözle görmedi diye onlara uyup orucumuzu mu yiyeceğiz, arrrrraplar gözlerinin önünde ki İtrail zulmünü görmüyor.

(3) (3)
16.05.2018 13:45:26 OSMANBEY66

Burnunun ucunda müslümanlar katlediliyor görmüyorlar 388 403 km deki hilali nasıl görsünler bunların gözü de kalbi de kördür

(8) (0)
16.05.2018 13:45:26 Deist

dindar olmanın kötü hiçbir yanı yok ancak din ,zamanında peygamberlerin insanları bir düzene sokmak için koyduğu kurallardır.Günümüzün hukuk kuralları gibi

(0) (4)
16.05.2018 13:38:02 Insan

Hep baskasi suclu bu cahil halk uyanmasin diye internet sitelerini engeliyosunuz

(1) (1)
16.05.2018 13:36:37 Diyanet yanlis yapiyor

Diyanet her konuda oldugu gibi burdada yanlis yapiyor.

(12) (8)
16.05.2018 13:28:24 muHtar

Kalb körelince göz görmez

(3) (1)
16.05.2018 13:22:03 Trabzonlu

Namaz kılıyoruz Araplarla ayni safta, Hoca selam veriyor biz veriyoruz, sola dönüyoruz ve Araplar veriyor, neredeyse kafalar çarpışacak. En basıt misal verdim, normlar ayni değil.

(4) (2)
16.05.2018 13:19:25 delü

mantık erdiremediğim: diyelimki ilk yıllarda kışa denk gelen ramazan bugün nasıl yaza denk gelir? yasa tersi misali anlaşılabilmesi açışından yaz kış olarak verdim. hicri miladiyi bizde bilyoz.. mesela hicri takvime göre kışın doğanın doğum günü 30yıl sonra yaza denk gelir. ne iş?

(0) (1)
16.05.2018 13:16:04 tüpçü fikret

sırf ikilik çıksın diye uğraşsın fitne sahipleri ama Allah herseyi hakkıyla görüyor ve biliyor

(4) (1)
16.05.2018 13:15:53 kst

Siz ne anlarsınız İsraile sorun O söyler size

(6) (1)
16.05.2018 13:10:31 Bir Uyarı

Hem bu konu üzerinden olması hem de 'araplar' genellemesi ile aşağılayıcı tavırlı haber sunuşunuzu protesto ediyorum... Faydası olursa.. Öğüt alıyorsanız..

(4) (1)
16.05.2018 13:08:26 islamoglu

vahabilerden ancak bu beklenir. oysa yasin suresinde ne diyor. ayın yildizlarin ve gunesin bir yoringede oldugu bunda akil sakipleri icin ibretler oldugunu soylemiyor mu. ama vahabiler bunu gormezler cunku onlarda akil yok

(3) (1)
16.05.2018 12:50:39 can

Peygamberimiz zamanında en doğru şey o yöntemmiş. O dönemi savunuyorlarsa deveyle gitsinler ferrariye binmesinler

(5) (3)
16.05.2018 12:47:17 Halis ECE

Resme bakınca insanın aklına "deli fıkrası" geliyor. Hani akıl hastanesinde sırayla bir delikten bakıyorlarmış. Başhekim'in de dikkatini çekmiş ve o da bakmış... bakmış... bakmııış bir şey görememiş. Ve sormuş: "Neye bakıyorsunuz? Bir şey gözükmüyor" "Ohooo... demiş deliler,

(3) (1)
16.05.2018 12:43:21 kafası karışık

birlik olunmuyo diyon ama bütün ülkelerin adını yazmışsınız bi muhalefet eden biziz sanki

(12) (1)
16.05.2018 12:41:52 dortmund‘lu alperen

Biz arapmiyiz kardesim baksinlar islerini biz türküz herhalde farkli olacagiz

(5) (5)
16.05.2018 12:40:32 ismail

Tipinizi

(2) (1)
16.05.2018 12:40:31 timucin

bunlar hilale degilhaç a bakmislardir

(3) (0)
16.05.2018 12:39:42 FERHAT

Aynı kitaba iman edenler birbirlerini kesiyorlar, bu ne ki!

(1) (0)
16.05.2018 12:35:24 hüdaverdi

Peygamber efendimiz s.a.v. Be ashabi hürmetine bunlara küfür etmiyorum. Ama ... neyse ya...

(0) (1)
16.05.2018 12:31:12 fıkret celik

Bunlar islamdan cok uzak cooooook

(0) (0)
16.05.2018 12:29:16 Beykan

Koy 3 hilali görsünler

(6) (1)
16.05.2018 12:28:33 Fatih

Sadece araplar değil 20yi aşkın müslüman ülkeleri perşembe oruçlu. kime güveniyorsanız onunla amel edin. fitne olmasına fırsat vermeyin. sen oruçlusun sen değilsin diye ayrıştırmayın. Çünki islama ait bir otorite yok. Dolayısı ile insanlar güvendiği kişilere itimat ediyor. İnşallah islambirliği kuru

(5) (0)
16.05.2018 12:28:29 AKPSAVAR

sahi bizim oruç mu doğru arapların mı

(1) (0)
16.05.2018 12:28:18 hursit

Oyle demeyin bunlar hepsi batinin oyunlari muslumanlarin hic bir sucu yok haha

(0) (0)
16.05.2018 12:27:17 adam

Ben rotterdamdayim. Hilal %0,5 saat 04:15 da gozuktu. Imsakta 04:10 civarinda..yani hilal imsak vaktinden sonra gozuktu... Oruca baslanirmi? yoksa saban ayi otuza tamamlanir ve yarinmi ramazana baslanir?

(1) (0)
16.05.2018 12:25:33 Karayigit

onlarin oruç tuttuguna bile inanmiyorum

(0) (0)
16.05.2018 12:19:41 reis

Bence siz sonununuzu bekleyin

(0) (0)
16.05.2018 12:19:18

Hilali gördünüzmü zaten oralar bizim olmus demektir

(3) (0)
16.05.2018 12:19:06 hamza

Ay takfimine bakarsaniz hilal bugun gorunuyor yani oruç yarin Coğu avrupa asya amerika afrika avustrulya Bile oruç yarin baslatiyor Turkiye ve turkmen devletleri hariç

(3) (0)
16.05.2018 12:15:34 müslümanm

neden sadece türkiye uymuyor peki hilafet bizde değil buna bizim ihanet işleri başkanları hadisi kaynak alarak baksalar sıkıntı olmaz ama hadis inkarcılarını nasıl kendilerini beğendirebilsinler ki

(4) (2)
16.05.2018 12:12:50 Yozgatli

Yav bu gayet normal birşey ayrılıkçı diye birşey yok burda. Ramazan ayı hilale bakılarak gözetilir. Tüm dünyada hilal aynı günde cıkmaz Her sene herkez aynı günde oruca başlaması nadir olan birşey zaten.

(2) (2)
16.05.2018 12:11:34 rurmuzsuz

Ne islam dünyası. İlim yok bilim yok fen yok... Cübbeli gibi adamların peşine takılıp duran islam aleminden ne beklersiniz.

(4) (9)
16.05.2018 12:08:55 enes

Tüm dünyadaki müslümanlar yarin oruça basliyor! Biz birgün erken basladik. Sanki biz hilali görmüsüs, gördüysek insan bir resmini atar, herkes yanlis, tek biz dogruyuz. Biraz öz elestiriye davet ediyorum! Hayirli ramazanlar.

(9) (3)
16.05.2018 12:08:03 mert

Siiiii. Ucunu görmeyi beklesinler

(1) (2)
16.05.2018 12:03:16 Deist

Dindar olmakla kötü birşey yapmış olmuyorsunuz ancak dinler insan uydurmasıdır,saf olanlarınz bunu anlamaz zeki olanlarınız şüphelidir ancak ya cehennem varsa diye korkar

(1) (10)
16.05.2018 12:01:57 arap arappppp

Teleskop da abd mali ha..masallah

(5) (0)
16.05.2018 11:58:38 Peehhh

Ne kadarda ince düşünüyorlar...Gözlerim yaşardı..

(2) (0)
16.05.2018 11:56:32 neden

o kadar ki duyarlı müslumanlar......yersen..

(2) (0)
16.05.2018 11:51:06 ....

Eğitim den arap kültürü çıkartılması lazım... Eğitim resmen araplaşmış durumda

(2) (6)
16.05.2018 11:49:29 S/H

Allah gostertmesin Allah size gazzeyi yasatsin

(0) (1)
16.05.2018 11:48:46 Mehmet

Asıl olan hilalin görülmesidir bu konuda onlar doğru yapıyor.

(8) (3)
16.05.2018 11:46:50 vatandas

sozum arap ulkelerinin basindaki munafiklara onlar yahudilerin oruclarini tutmayi beklesinler

(1) (1)
16.05.2018 11:43:29 sevi

bunlar azmış iyice balık kavağa çıkınca oruç tutarlar artık

(1) (3)
16.05.2018 11:42:34 Rabbim Bizim hatalarımızı düz

Hilalin ayrı bölgelerde görülmesine itibar olunmaz. Hilalin bir yerde görülmesi halinde, diğer bölgelerdeki Müslümanlar da buna uyar. O yuzden araplar Ve diğerleri Bugünü Kaza Etmeli

(1) (3)
16.05.2018 11:42:27 Osmanli

bizde bekliyoruz kadim Ramazanin geldigini yuzyillarca bole bulmusuz miladoye gore olamaz

(3) (0)
16.05.2018 11:42:08 Gerçek

Ben arap seviyorum , araplığımı özledim..

(1) (4)
16.05.2018 11:39:24 Ömer

Kudüs gitmis kabe gitmis hala oruc, hac diyorlar ya ...

(3) (1)
16.05.2018 11:36:44 fredi

Editör arapları öne sürüp siyasat yapma açık hadis var hilali gördüğünüz de oruca başlayın hilali gördüğünüz de iftar edin

(7) (0)
16.05.2018 11:36:12 yet53

bazi islam ulkeleri rabbime oyle hesap verecekki kacacak delik ariycaklar

(1) (0)
16.05.2018 11:35:52 ...

Kur'an-ı Kerim'de açıklama yoksa sünnete bakılır. Sünnette cevap bulunamazsa alimlerin görüşlerine bakılır. Biz neden alimlerin görüşlerini sünnetten üstün tutuyoruz?

(1) (0)
16.05.2018 11:34:27 POMPACI MÜLAYIM

BENDE TUTMADIM ELHAMDULILLAH. BEN SÜNNETE UYGUN TUTACAGIM. KEMALISTLERIN HESABINA GÖRE DEYIL!

(5) (1)
16.05.2018 11:33:55 Birisi

Oruc ne zaman başlayacak tartışacağınaza İslamın ne olduğunu öğrenin dinimiz ne türklere nede araplara bağlıdır dinimiz kur'an ve sünnete bağlıdır en büyük eksikliğimiz okumamaktır?

(3) (0)
16.05.2018 11:32:33

ALLAH SİZE O HİLALİ HİÇ GÖSTERMESİN SAPITMIŞLAR TOPLULUGU

(5) (0)
16.05.2018 11:30:47 fredi

Bizde başlamdık yarın başlıcaz inşaAllah dininizi araştırmazsanız yaşadığınız hayatı din zannedersiniz

(6) (7)
16.05.2018 11:30:43 mmt

ne alaka.bunlar zaten hiç görmüyodu.başlığa bak hizaya gel.

(2) (0)
16.05.2018 11:30:40 7kurt

bunlarin gözü kör olmus kalpleri mühürlenmis bunlardan müslümanlara bir hayirbeklemek hayel olur ama Allah bunlardan bunun hesabini soracak

(3) (1)
16.05.2018 11:24:13 nana

islam halifesi olmazsa böyle olur tabii. halife olsaydı ey müslümanlar ramazanınız hayırlı olsun deseydi bu olurmuy du. islam birliğini yok etmek için halifeliği yok ettiler.

(11) (1)
16.05.2018 11:21:57 maho

Amerika tut deseydi hilale gerek kalmazdı.

(11) (0)
16.05.2018 11:21:44 murat

Arkadaşlar hilalli beklemek peygamber efendimizin uygulaması turkiye bu hadis e uyarak niye hareket etmiyor.

(8) (7)
16.05.2018 11:20:40 YA-SİN-AY TANRISI

HİLALİ GÖRÜNCE ORUÇ TUT DOLUNAYI GÖRÜNCE BAYRAM YAP

(2) (0)
16.05.2018 11:18:45 Trabzonlu

Kuran Hilalın yanında bize ilim ve bilimi emrediyor. Bugün Bilim Hilalın göstergesini normal gözle değil modern teknoloji ile belirtiyor. İlim ve bilimi saf dışı bırakırsak normal gözle hava durumunu söyleriz. Ama teknoloji ile bırak bugünü 1 hafta ötesini hava raporunu öğreniyoruz.

(9) (1)
16.05.2018 11:17:58 yok ya..!

Sadece Arap ve müslüman ülkeler değil Avrupa,ABD VE Türkiye dışunda bütün dünya oruca yarın başlıyo...Biz Hıristiyan alemiyle Oruça başlamısız...

(1) (7)
16.05.2018 11:17:45 ender

ALLAH bunların gözunu kör etmiş göremedikleri ondandır.

(6) (0)
16.05.2018 11:17:23 Körfez

her fırsatta gericilikle suçladıkları araplara orucu bir gün geç tutuyorlar diye sahip çıkan andavallar, Türkiye bu işi tüm teknolojik imkanlar kullanara bilkent üniversitesi ve diyanetin ortak çalışması ile belirliyor, yani tamamen güncel teknoloji kullanılıyor

(5) (2)
16.05.2018 11:16:56 son mhpli

Araplardan bir sey bekleyen kim. Diyelim ki bir karar cikti eeee ? Dunyanin en bos adamlari karar alsa nolur ? Donlarina kadar batidan satin aliyorlar...

(3) (2)
16.05.2018 11:15:48 Birol

Mukaddes Kabe'nin etrafını küffar batılıların devasa otelleriyle doldurduğunuz için hilali görememeniz çok normal.

(11) (0)
16.05.2018 11:13:05 nadide

Yani bende bugün başladım ama Türkiye daha bir yıl öncesi bayram Ramazan,tatil bil umum toptan planlama yaptığı için beş gün önce beş gün sonrada planlada değişmez...sanki Hilal Türkiyenin umrunda..

(1) (4)
16.05.2018 11:12:51 tek devlet

yanlis tarafa bakiyorlardir

(4) (1)
16.05.2018 11:11:01 F.K.

hilali görürler akan müslüman kanını görmezler

(9) (0)
16.05.2018 11:09:35 TOKAT

Hilafeti kaldırırsanız olacağı buydu.Ne bekliyorsunuz devletler üstü bir dini makam yok ki...

(6) (0)
16.05.2018 11:07:10 DerinDevlet

Kral için yas tutanlara bak sen. Arap dünyasını kötülüo.

(1) (0)
16.05.2018 11:05:45 hasanAraplarla ilgisi yok ey c

Araplarla ilgisi yok ey cahiller Acik hadis var kim hilali goremezse 30 tamam lasin diye sizin uydugunuz takvimi avrupa ayarliyor bide bunu milliyetcilikle bagdastiriyorsunuz cehalet her yerde

(5) (7)
16.05.2018 11:03:43 Mert

Hilale bakacağınıza, Filistine bi bakın israilin amerikanın uşakları!

(7) (1)
16.05.2018 11:02:14 fatih bayburt

Zaten hepsi simdi almanyada buraya kacmislar hepside orucunu yiyorlar yani yaptiklari sadece sov tutacaklari yok

(0) (0)
16.05.2018 11:01:31 vatandas

dünyada oruç tutan tek ülke türkiye hiç bir islam ülkesinde tutulmuyor Bir turk vatandasi olarabak bende arablara uyuyorum !

(1) (2)
16.05.2018 11:00:05 13Bitlisli

biz güneş takvimi kullanıyoruz, Araplar ay takvimi yani Hilal ayin başlangıcidir..Biz ayın ortasında Ramazan'a başlarken adamlarda ay'ın biri...

(2) (0)
16.05.2018 10:58:32 Alidesibelli

Yanlıs mı yapıyorlar peki? Hilali görünce oruca baslayın dememiş mi?

(7) (0)
16.05.2018 10:57:08 True

Onca müslüman açken katlediliyorken bu soysuzlar para lüks içinde yaşıyor.Bunlar müslüman falan değil

(4) (0)
16.05.2018 10:56:33 hak ile batil

HADIS MEALI:Ramadan orucunu hilali gördüğünüzde tutun, hilali gördüğünüzde açin şayet hava kapalı ise (ayın tespitine mani olursa)otuzu sayın.IMAM AHMED MUSNED

(6) (0)
16.05.2018 10:55:27 !

Vehhabilerin Bâtınilik yolunda birer zındık oldukları, Nimet-i İslam kitabının nikah bahsinde yazılıdır. Bunun için, Ramazan, bayram ve hac zamanının gelmesini anlamakta ve bütün din işlerinde, vehhabilerin, mezhepsizlerin sözlerine uymak caiz değildir.

(1) (5)
16.05.2018 10:55:24 kerem

bu konuda haklılar oruç peygamber efendimizinde belirttiği gibi hilal ile başlar. maalesef ülkemizde yıllar öncesinden belirlenen takvime göre başlıyor yanlıştır.

(8) (1)
16.05.2018 10:53:25 hadibe

İsraile sor araplar o isize oruç tutup tutmuyacağınızı söyler

(4) (1)
16.05.2018 10:51:51 hadibe

Araplar hava bulutlu olursa ramazan sonuna görürler hilali

(7) (0)
16.05.2018 10:51:29 42

Vehhabiler Ehl-i sünnet olmadıkları için sözlerine itibar etmek caiz olmaz. İslam âlimleri buyuruyor ki: Bid'at sahibi, yani itikadda Ehl-i sünnetten ayrılmış olan 72 fırkanın hepsi, her ibadeti yaptıkları halde, adil değildirler. Çünkü, ya mülhid olarak, imanları gitmiş veya Ehl-i sünneti seb ediyo

(4) (4)
16.05.2018 10:51:21 Eski akp li

Araplarin dinini onlardan daha mi iyi biliyorsunuz, hayirdir? Araplara mi islamiyeti ogreteceksiniz?

(1) (6)
16.05.2018 10:51:07 CEZA

ARAPLARA KADAR GİDECEĞİNİZE İÇİNİZDEKİ FURKANCIKLARA BAKIN AYNI ŞEYİ ONLARDA YAZIP ÇİZMİŞLER

(1) (0)
16.05.2018 10:51:05 krematoryumlar geliyor

Burada arapları savunanları şaşırma ey Türk oğlu , anadolu'da suriyeli gelin alan yani soyu araplaşan çok soysuz var. 600 yıllık osmanlı döneminde bunların ataları neler yapmıştır.

(2) (3)
16.05.2018 10:49:17 huseyin

Ne iyi bildikleri sey satıcılık

(0) (1)
16.05.2018 10:49:15 AhmetKoç

Araplara ilk defa bu konusa hak veriyorum hilal görünmeden oryç tutulmaz biz 1 sene önceden bayramda hangi otele tatil paketi alsak diye düşünüyoruz

(3) (1)
16.05.2018 10:48:18 emine

tiplere BAK sunlarda

(0) (2)
16.05.2018 10:47:39 Kemal Boyloca

size hilali degilde baboyu gösterecem

(0) (1)
16.05.2018 10:46:34 bdksk

Allah aşkına dünyada oruç tutan tek ülke türkiye hüç bir islam ülkesinde tutulmuyor

(2) (2)
16.05.2018 10:46:05 Ümit Dündar

burada bile su araplari savunanlar var Ey bre Gafiller Filistini goremeyenler Hilali gorse ne olur Gormese ne olur İlla Hilal istiyorlarsa gönderin Dunyanin En Mukaddes Bayragi olan Türk Bayrağını Hilali görsünler...

(8) (3)
16.05.2018 10:44:55 S7R

okadar olaydan sonra hilal onlara gozukurmu acaba ?

(1) (2)
16.05.2018 10:44:42 Arterk

Alakası yok. Sırf Turkiye ye muhalif olmak..

(0) (3)
16.05.2018 10:44:17 Kanarya

Amerıkaya sorsunlar kafa yokki

(2) (2)
16.05.2018 10:42:22 PAŞALI

Bende tutmadım ne var, peygamberimiz nasıl tarif ettiyse o, araplarla ne alakası var. Faşistlik yapmayın

(9) (4)
16.05.2018 10:40:49 S/H

Kudusu goremeyen hilali nasil gorsun kafalarini kuma sokmuslar goremezler

(9) (2)
16.05.2018 10:40:10 2323

yemiş yemiş camış gibi olmuşlar, tutmaya bahane arıyorlar.

(1) (1)
16.05.2018 10:39:46 Bir Müslüman

En Son Haber Siz Hilâli Gördünüz mü?

(3) (0)
16.05.2018 10:38:41 mo koko

siz kac inci asirdasiniz...allah cezanizi versin...

(0) (3)
16.05.2018 10:34:40 SON SÖZ

ARAP MILLETI SIZLER BOYLE KORKAKCA DURDUKCA DOST BILDIKLERINIZ KAHPE ABD AVRUPA BIR GUN SIZE OYLE GOSTERECEKLER KI AY YILDIZLI HILALI MUMLA ARAYACAKSINIZ

(0) (2)
16.05.2018 10:34:18 rıfkı

Ebu Hureyre radıyallahu anh, Peygamber Efendimiz sallallahu aleyhi ve sellem’in şöyle buyurduğunu söyler: “Ramazan orucunu, hilâli gördüğünüzde tutun. Hilâli gördüğünüzde açın. Şayet hava kapalı olursa, (ayın tesbitine mani olursa) otuzu sayın.”

(7) (0)
16.05.2018 10:34:09 Bedeviler

Bugünkü Teknolojide herşey hesaplanabilir durumda, bunlar hala eski yüzyılda kalmışlar. Zaten güvenim sıfır bu Millete.

(4) (6)
16.05.2018 10:33:44 dirilisw

gunaha girmen bekliyeceksiniz hadis oyle diyorsa yapacaksin

(5) (1)
16.05.2018 10:33:05 hlya

Allah nasip etmıyor görmeyi

(3) (2)
16.05.2018 10:32:42 Karar

ALLAH göstertmesin bu sene size oruc yok

(1) (1)
16.05.2018 10:32:32 dirilisw

hilali bekliyecen bunun arapnan ne alakasi vaf bu haberi yapanin kafasi kirikmidir nedirherseyi araplara yuklemeyin bizimde hilali gormemiz gerek imkanlarimiz var niye yapmiyoruz

(6) (3)
16.05.2018 10:30:09 ensar

çok yanlış yapıyorsunuz.islam sadece teknolojiyle yasayanlar için değildir.dağın basında tv telefon olmayan bir musluman neye göre oruc tutacak.hilali görmek gerekiyor goremezsek saban ayını 30a tamamlamak gerek peygamberimizin emri bu

(10) (0)
16.05.2018 10:29:51 FİLİSTİN

Fakihlerin çoğunluğunca tercih edilen görüşe göre; kamerî aylar, hilalin güneş battıktan sonra, yeryüzünün herhangi bir yerinden görülmesiyle başlar (Buhârî, Savm, 5, 11) ARAP YARIM ADASINDA DEĞİL YERYÜZÜN HERHANGİ BİR YERİNDE HİLALİN GÖRÜLMESİ YETER " FİTNE YAYIYORLAR.

(7) (0)
16.05.2018 10:29:01 Ercan

inşallah günyüzü de görmezsiniz yaşasın amerika

(2) (5)
16.05.2018 10:28:56 x

NASA dan olur gelmemiş herhalde :)

(3) (2)
16.05.2018 10:26:32 TİTO

sünnete göre görmek gerekiyor.gördüyseniz eğer fotosunu atın.boş yapmayın.kandilli bile göremedi.şaban ayını 29 günde bitirdiniz?neye göre kime göre?30 a tamamlamanız gerekiyor.fitnenin başı diyanettir.butün islam alemi görmedik diyor,laik sistem bizim ne zaman oruç tutacağımıza karar veremez.

(13) (8)
16.05.2018 10:25:02 VATANSEVER

amerika da ay görününce tutarsiniz.

(4) (2)
16.05.2018 10:24:53 TÜRK

Bunlardaki beyni kuşa taksak ters uçar :)

(4) (6)
16.05.2018 10:24:48 fsm

Filistini göremeyenler hilali görse ne olur gormese ne

(11) (4)
16.05.2018 10:24:27 memo

Cahiller amerikaya sorun bari. Yazıklarolsun. Size

(6) (4)
16.05.2018 10:24:19 a

Bir gün ileri bir gün geri çok dert etmeyin. Bazı bölgelerde 23 saat oruç tutulur bazı bölgelerde 4 saat. Bunların hepsi dünyanın yuvarlaklığı yüzünden. Düz olsaydı sorun kalmazdı.

(3) (2)
16.05.2018 10:23:45 ilhan cengiz

Siz gördünüz mü enson

(2) (0)
16.05.2018 10:21:11 34

Ramazan konusunda bile derken? Ramazan önemsiz bir konu mu?

(7) (0)
16.05.2018 10:20:46 hak ile batil

Hicrî aylarda 29.gun Hilal takibi yapılır görülürse yarın ayin biri sayılır gorulmesse 30 a tamamlanıp ertesi gün ayin biri sayılır.Oruç da hicrî aylara göre başlayıp bittiği için bu şekilde takip etmemiz gerekir.bu konuda hesap tutmuyor önceden hesaplamakla olmuyor.

(11) (1)
16.05.2018 10:20:36 Tühh

Araplarla ne alaka?Hadis bu,Afganistan Malezya singspur vs.Arap degil,bu arada hilale göre yapmayanlar kim ozaman Yapanlar Arap listesinde koyduk?iki üc ülke nedir Takvime göre yapan

(7) (0)
16.05.2018 10:19:20 Bir Bilen

Kutsal kitabımız Kuranı Kerimi arapça okuyoruz içeriğini anlamıyoruz. Dualarınızı arapça yapıyoruz ne istediğimizi bilmiyoruz.Cumanın yarısında hoca arapça konuşuyor, ne dediğini anlamıyoruz.Arabı, Arapça konuşmayı, dinlemeyi kutsal sanıyoruz. O zaman Bunu neden onlara göre yapmıyoruz? Bozmasaydık.

(6) (1)
16.05.2018 10:17:54 VO

İsrail'in zulmunü göremeyecek kadar kör, Medine'de harem bölgesine kilise yapılmasında sakınca göremeyecek kadar basiretsiz Suudi Arabistan ve avanelerinin hilali görmelerini beklemek ahmaklık olurdu.

(6) (3)
16.05.2018 10:17:19 Bayır Bucak

Ay yıldızlı hilalimiz o topraklarda görünmez olduğu günden bugüne huzur bulmadınız. Bir gün o hilali Mekke ve Medineye ayyıldızı ile birlikte dikeceğiz inşallah.

(6) (2)
16.05.2018 10:16:04 İnce İnce

Bütün dinler neden araplara gelmiş hiç soran oldumu ?

(3) (3)
16.05.2018 10:14:29 VATAN SANA CANIM FEDA

haber basligi tam yerine oturmus.muslumanlarin yasadigi zor gunde birlik beraber olamiyoz ki vah halimize

(2) (1)
16.05.2018 10:14:11 Galatasaray'lı

sahte müslümanlar topluluğu emir geldi mi amerikadan..

(2) (2)
16.05.2018 10:12:48 D

Bircok ulke ay gozlemi yapiyor, hesapla oruc tutan az ama onemli olan hosgoru ile, kardeslik ile ramazani yasamak.

(2) (1)
16.05.2018 10:12:28 celal

Kıymetli Kardeşlerim! Suudi Arabistan ve diğer bazı Arap ülkelerinin yarını (Çarşamba gününü) Şâban ayından sayıp oruç tutmayacak olmaları ülkemizde birileri tarafından fitne malzemesi yapılarak yarın (Çarşamba günü) oruç tutulmayacağına dair şayialar yayılmaktadır. Biz Hanefî mezhebine bağlı olduğu

(2) (0)
16.05.2018 10:10:52 YAAAA

BİZDE EMİN OLMADIĞIMIZ İÇİN BU YIL 30 GÜN TUTUYORUZ

(2) (0)
16.05.2018 10:09:53 A.Oktay57

Ramazan konusunda tek biz takvime göre diger müslüman ülkeleri Hadisi serife göre yani hilalie göre yaparlar ölcü budur ilmi konudur ve politikle alakasi yoktur geçen sene Türkiye birgün önce bayram etti diger müslüman ülkeleri oruc tuttu ne yazikki biz cogunluga uymadik ve bu hadisi bilmeyen okadar

(9) (1)
16.05.2018 10:09:33 SIVAN

1,8 milyarlık İslam alemi yarın başlıyor, bir tek TURKIYE MUSLUMAN HE HE

(8) (6)
16.05.2018 10:09:04 Network

Her şeyiniz tam ya hilalde olmazsa olmaz.. siz filistindeki mazlumların ölmesine kudüsteki yahudi oyunlarına sessiz kalmanın hesabını verin önce

(1) (0)
16.05.2018 10:07:14 töbee töbee

Bu Ebu süfyan tohumlarının dinle imanla ne alakası var ki . Onlar tapmak için bekliyorlardır hilali.

(1) (4)
16.05.2018 10:05:12 karakartal1453

ramazan avrupada persembe gunu haberinizin kaynagini arastirin. ben fransadayim ve bugun turklerden baska kimse niyetli degil.

(4) (0)
16.05.2018 10:04:37 Hilal

Hilali görmek dini bir emirdir, tutarken o zamanı gözleyen diye kuran da emir var,dini emiri hafife almak küfürdür, basliginiz hiç olmamış, şunu size söylemezler mi? 1,8 milyarlık İslam alemi yarın başlıyor, bir tek 80 milyon nüfuslu Türkiye bugün başlıyor. Kendimize birde böyle bakalım.

(7) (1)
16.05.2018 10:03:30 BİLİRKİŞİ_50

Efendimiz hilal ile oruç başlar buyuruyor

(9) (1)
16.05.2018 10:00:18 salih tuna

Yanlış. Ben şuan katar da yaşıyorum. Burada da oruç tutulmuyor bugun

(4) (3)
16.05.2018 09:59:34 ümetçi

haç ve umre ibadetlerini geçiçi bir süreliğine durdurmalıyız çünkü bizim hacılarımızın paraları satılmış amerikan köpeklerinin çeplerine gidiyor bence.

(8) (10)
16.05.2018 09:58:25 mehmet bal

Derhal bayraklar yariya indirilsin Yas tutulsun kinansin

(1) (8)
16.05.2018 09:58:19 SON SÖZ

AY YILDIZLI HILAL I GOSTERELIM

(5) (4)
16.05.2018 09:57:47 Ferhat

Burnun önündeki olayları göremeyen hilali nasıl görsün ?

(7) (2)
16.05.2018 09:57:02 Hasan Hüseyin

Bu ikisi farklı konular. Hilali görme konusu ilmi bir konudur.

(6) (3)
16.05.2018 09:56:27 cahit yaşarsoy

hilal in yaninda birde yildizi görseler

(3) (1)
16.05.2018 09:55:29 Husrev

Siz ne ayaksınız? Hilalin görünmesiyle kral 'ın münafıklığını ne karıştırıyorsunuz. Türkiyede kameri takvim kullanılmadığı için sıkıntı oluyor geçen sene niye diyanet işleri başkanı haccını arabistana göre yaptı ozaman ??

(5) (3)
16.05.2018 09:52:21 TİTO

biz sünnete uyarak hilali bekliyoruz,siz tagutun uşaklarına uyun.sizin dininiz size,bizim dinimiz bize.bizim dinimizde kuran var sünnet var,sizin dininizde tasavvuf var demokrasi var diyanet var.

(6) (16)
16.05.2018 09:52:13 SON SÖZ

Acaba bugun gorebilecekler mi hic gormezlerse ne olacak bu araplarin hali

(5) (1)
16.05.2018 09:44:52 doğrucu

Davut yıldızını görmüşler hilal yerine

(11) (1)
16.05.2018 09:40:14 alper

Allah islamı bunlardan kurtarsın. Rezil bir millet böyle bir şey görmedim. Bunlarla aramıza utanç duvarı örmeliyiz.

(12) (2)
16.05.2018 09:39:29 !

SİZE HİLAL VE YILDIZI GÖSTERMENİN ZAMANI GELDİ DE GEÇİYOR BİLE !

(26) (2)
16.05.2018 09:36:32 cb

Insallah gormezler

(7) (2)
16.05.2018 09:33:02 69 Bayburt 69

diyanete uyun.sorumluluğunuz olmaz

(7) (3)
16.05.2018 09:25:02 eeee

bunlar insan sa ben hayvanim ...desem hayvanlara ayip bee...Bunlar Peygamber efendimiz donemindeki ikilikciler ,lobiciler,islamiyette ayrimcilik olurmu, gerci 4 meshep var .....Yol islam yolu ....

(3) (1)
16.05.2018 09:24:32 Emin hala

Hilal Güney amerika ülkesi Şilide görüldü , bu hilalin Şilide görülmesi Türkiyede oruç tutulacağı manasına gelmez . Sekiz saat fark var . Türkiyede insanlar yatsı namazını kıldı yattı , nerden haberi olsun hilalin göründüğünden . Saat 4 de imsak vakti giriyor zifiri karanlıkta sabah namazı kıldırıy

(3) (6)
16.05.2018 09:21:35 JAX

Kabe ve çevresinin geldiği şu sefil durumu gördükçe içi acımayan var mı?

(11) (2)
16.05.2018 09:18:24 vatan millet

onlar zaten bir bok gormüyorlar o kutsal topraklari derhal terkedip türklere kalsinnnn

(8) (0)
16.05.2018 09:13:41 10 lu

hava yağmurlu , bulutlu, kışın kar yağsa yazın kum fırtınası olsa hilali görmeyince oruç tutmayacaklarmı. ibadet kalple yapılır. yakında arap birliği ramazanlar kışın tutulacak diye kararda alabilirler.

(6) (3)
16.05.2018 09:06:37 a

Teknoloji diyenler.. sizleri anlıyorum lakin. Burdaki amaç hilal doğup doğmaması değil. GÖRMEK önemli olan . Peygamber efendimiz bilmiyormuydu allahın nizamının şaşmıyacağını her yıl bu zaman da oruca başlayın demesini ?

(4) (6)
16.05.2018 09:06:03 mehmet

bunların görebildiği tek şey para ve petroldür.

(10) (1)
16.05.2018 09:05:18 oflee

arapların her şeyi bitmiş arkadaş bunu bile değiştiriyorlar.

(2) (1)
16.05.2018 09:03:15 DUMRUL

Amerika dan işaret gelmemiştir pisliklere şu mukaddes yerleri de artık yavaş yavaş diyorum asıl sahiplerine yani bizlere........

(2) (1)
16.05.2018 09:00:16 xx

bizim gördüğümüz hilal acaba jupitermiydi la

(2) (1)
16.05.2018 08:59:12 laciwert

Adamların yaptığı doğru bizşmki sacmalık diyanet neden acıklama yapmıyor hilali gören oldumu ?

(4) (2)
16.05.2018 08:57:47 fenev

Asıl olan onların yaptığıdır. Hilali görmektir. Türkiyenin bir çok yerindede hilalin görünmesini beklerler. Sen bakma bize üstad biz medeniyiz.

(6) (2)
16.05.2018 08:53:46 REİS

Bizde ALLAH korkusu olan Filistin'e duyarsız kalmayacak Arap dünyası bekliyoruz ama göreceğimizi zannetmiyorum.

(13) (1)
16.05.2018 08:53:46 REİS

Bizde ALLAH korkusu olan Filistin'e duyarsız kalmayacak Arap dünyası bekliyoruz ama göreceğimizi zannetmiyorum.

(7) (0)
16.05.2018 08:51:27 Yusuf çermik

Bunlar yanı başında ki Filistin’i de göremediler.Bunlara takılmayın

(11) (0)
16.05.2018 08:38:26 galip

o kuleyi kabenin dibine kuranların Allah bin belasını versin

(15) (1)
16.05.2018 08:36:24 sedat

şimdi bu kadar teknoloji varken tespit kolay arap uyuyor belli

(5) (5)
16.05.2018 08:31:19 Oktay01

Arab sen hiç tutma

(9) (1)
16.05.2018 08:23:48 almanyadan

Dünyanin dört bir yaninda türkler veya bilim adamlari var. Diyanet ispatlasin dün ayin göründügünü!!!! Kapaliydi hava diye milleti kandirmasin.

(6) (4)
16.05.2018 08:19:42 Vatandaşın kendisi.

EnSonYalan ramazan bari fitnelik yapmayın. Adamların yaptığı doğru, biz halen laik kemalist sisteme göre karar veriyoruz.Diyanet niye açıklanıyor , hilalı gördük yarın ramazan diye.

(7) (7)
16.05.2018 08:19:20 murat

Hilalin gözle gözükmesi şarttır. Diyanet hata yapıyor.

(7) (0)
16.05.2018 08:19:06 sinanoglu

Adamlar ayin tutulacagini 20 yil önceden biliyor hesapliyor bunlar nekadar gerizekali bir topluluk orucu acmaya geldimi sn sasmaz

(2) (3)
16.05.2018 08:16:13 Emin hala

Hilal Güney amerika ülkesi Şilide görüldü , bu hilalin Şilide görülmesi Türkiyede oruç tutulacağı manasına gelmez . Sekiz saat fark var . Türkiyede insanlar yatsı namazını kıldı yattı , nerden haberi olsun

(2) (0)
16.05.2018 08:15:02 musti zz

Alaylı bir yazı ve altında Kabe’nin resmi!!! Haberi yapan arkadaş ne ayaksın? Başka resim bulamadınız mı...

(6) (1)
16.05.2018 08:08:35 fotti06

Şaban ayının sonuncu günü mü, yoksa Ramazan ayının birinci günü mü olduğu konusunda bu günde şüphe olduğundan dolayı Şaban ayının otuzuncu gününe şek günü denilmektedir.Bu günde oruç tutmak haramdır. Nitekim Peygamber -sallallahu aleyhi ve sellem- bu konuda şöyle buyurmuştur: (( صُومُوا لِرُؤْيَتِهِ

(2) (2)
16.05.2018 08:06:08 almanyadan

Göremedi degil görmedi! Bütün dünyada bakiliyor. Bizim türkler tutturdu bir teknoloji diye.

(5) (5)
16.05.2018 07:58:57 player76

Biz neler gördük

(3) (0)
16.05.2018 07:58:12 bir vatandaş

başının yanındaki Filistin'i, Suriye'yi, Irak', kısacası kardeşinin başına geleni görmüyorsa hilal'hiç göremez bu ruhları Körler.

(23) (1)
16.05.2018 07:57:06 bosbogaz21

biz daha oruclarda bayramlsrda ayni tarihlerde bile ortak karar alamazken bazilari hayel kurup islam birligi diyor..

(15) (1)
16.05.2018 07:56:40 Antideprasan

Burunlarının ucunu göremeyen aptallar hilali nasıl görecek.

(4) (1)
16.05.2018 07:52:10 a

Saçma sapan konuşmayın. Onlar siyaset olarak yancılıkta yanlış yapıyor olabilirler ama bu uygulama doğrudur. Ahirette siz teknolojiye güvendik dersiniz onlarda peygamber efendimizin dediğini yaptık derler kalırsınız !

(10) (3)
16.05.2018 07:47:06 @@@

Nasip olmayınca olmuyor işte

(0) (1)
16.05.2018 07:43:25 yanlışE

Bizim on yıl sonraki tarihimiz bile bilinirken'ki ay ne zaman görünür o yıl meçhul, bu iş biraz kafa kariştirici kim doğru kim yanliş Allah kabul etsin

(3) (1)
16.05.2018 07:00:38 Salih

Araplar neyi görürki haçlılara ajanlıktan başka

(8) (2)
16.05.2018 06:52:46 Morio

Kuranda ne yaziyorsa o

(6) (2)
16.05.2018 06:43:49 1453

1400 yıldır hilal ila oruç başlıyor onlarda onlarmı yanlış yapiyor? yoksa Avrupa takvimine göre hareket eden bizmi yanlış yapiyoruz?

(13) (7)
16.05.2018 06:36:16 sait yıldırım

Hilali görmedi şerefsizler kabeye kilise yapmayı görüyorlar

(16) (1)
16.05.2018 06:18:46 Mehmet Gelberi

Devir teknoloji devri....millet ay veya güneş tutulmasını saniye saniye biliyor...bunlar hep man kafa....

(9) (4)
16.05.2018 06:06:45 Develi.38

araplar burnunun ucunu göremiyorki hilali gorsunler

(6) (2)
16.05.2018 06:00:26 POMPACI MÜLAYIM

hayin herifler bir sene önce hilalmi tesbit edilir! RESULULLAHIN her emrine muhilifsiniz, dört nal cehenneme kosuyosunuz aloooo. yapmayin.. Sahih hadis var. Bir gün önce bakmak bu kadarmi zor hain herifler!!

(9) (5)
16.05.2018 05:59:36 adem baba

onlara göre bir gun kar kebap yiyecekler heralde teknoloji devrinde yasiyoruz hala ciplak goz diyor lar senelerdir arabistan 1 adamin fetvasi ile amel edildi yazik arap halkina peygamber simdi olsaydi filistin olayina sessiz kaldiklari icin bunları mekke ve medineden kovardi

(5) (3)
16.05.2018 05:25:49 mohikan

Her sene ayni kısır tartışma. Birakin herkes kime uyarak baslarsa baslasin.

(2) (5)
16.05.2018 05:23:14 mohikan

Arap yönetimi Türkiyeyle ayni gune rastlamasin diye görseler de gormedik derler. Özellikle suud un vahabi yöneticilerine itimat edilmez.

(6) (4)
16.05.2018 05:18:51 ali can

Ben hep derim araplar duzgun insanlar olsalardi peygamber efendimiz onlara gelmezdi.

(5) (4)
16.05.2018 05:16:56 komando asker

yüce ALLAH bu araplara artık hilali göstermiyor hala anlamadılar

(1) (4)
16.05.2018 05:14:06 habbab

tc hükümeti insanların ne zaman oruc tutup bozacağına bile karar verecek haddi kendilerinde buluyorlar azmış kefereler 2016 ramazanıda millete orucunu yedirdiler

(2) (6)
16.05.2018 05:13:25 OSMANBEY66

En doğrusu arapların yaptığı şekildir diyenlere diyorum ki o zaman sizde at ile gezin niye peygamber efendimiz zamanında at ile geziyorlardı madem siz de at ile gezin Hayır saçmalığı bırakın bence o zamanın şartı öyle idi bugünün teknolojik yönden çok farklı ve ayrıca peygamber efendimiz teknolojiy

(2) (7)
16.05.2018 05:12:24 Adam

Beyler bos konusmayin..butun gece takip ettim imsak gecti kandilli bile hala ayi goremedi.. araplarin yanlis saati dogru vakti gosteriyor.. ramazan bu yil bencede ayin 17si. Hilali gorme Hadisi zaten bu durumu tam aydinlatiyor. Sabani 30a tamamlamak gerekiyor.

(4) (5)
16.05.2018 04:52:36 enes

Basiret ve ferasetini yitirmiş, kendilerini kafirlere satıp islam dünyasını yüzüstü bırakmış zavallılar hilali görse nee görmese neee?

(3) (4)
16.05.2018 04:45:59 hadi KOCATURK

enson haber bu arada cikan reklamlar ney kardesim..bari ramazan ayinda kaldirin...gunaha sokmayin insani..

(6) (1)
16.05.2018 04:44:47 Simi

Hersene ayni tantana Merak ediyorum hangi salak gorecekde bu hilali baslayacaklar Ramazana Hilal Filistinde onu gorun pic millet O petrol InsALLAH birgun biter

(1) (1)
16.05.2018 04:43:03 DEVAM

Ayrıştırmanın peşindeler başka bişey değil

(1) (1)
16.05.2018 04:27:25 fsm

Belkide Allah göstermemiştir.

(1) (1)
16.05.2018 04:23:55 Guraba

Dogru metot

(0) (0)
16.05.2018 04:15:24 Zfr1453

Burnunun dibindeki filistini göremeyen araplar hilalimi göreceklerdi. Allah onların cezasını versin.

(3) (0)
16.05.2018 04:15:10 apaçi

kardesim siz arap ve suud dusmanligindan baska birsey bilmezmisiniz

(2) (2)
16.05.2018 04:06:19 lion

Beyin vermiş Allah, kullanamıyorlar

(2) (2)
16.05.2018 04:06:07 idris üzülmez

Onlar görmedikleri için tutmuyorlar peki biz ne gördükde oruç tutuyoruz maledef onlar hakli biz yüz sene önce yazilmiş takvime göre oruç tutuyoruz

(10) (5)
16.05.2018 04:05:26 Burak

Araplar haklı, asrtronomiye görede ilk ay yarın brezilyada ilk ay oldu diye oruca başlıyoruz. Ya gün dönümü hawaide değilde atlas okyanusundaysa o zaman yarını yaşıyor oluyorlar yani araplar haklı.

(5) (3)
16.05.2018 04:02:32 yazık be

Şerefsizlerin burnunun ucunda yüzlerce masum insan şehit edilirken onu görmüyorlarda, hilali mi görecek bu adiler? Allah siz siyonist köpeklerini kahreylesin.

(7) (3)
16.05.2018 03:58:51 KURTDERELİ

BU İNANÇSIZ VAHHABİLER, DİNE BİLE SİYASET KARIŞTIRDILAR, ALLAH SİZİ BİLDİĞİ GİBİ YAPSIN.

(2) (3)
16.05.2018 03:55:16 insanca yaşam

Ulan kalplerınız aklıkız gozlerınız muhıtlenmıs burnunuzun ucunu gormuyorsunuz nerden hılalı goreceksınız

(1) (1)
16.05.2018 03:52:32 mehmet yunus

Bu isi irkciliga cevirmenin alemi yok Allah in hukmu neyse o uygulanmali ve ay gorunmeden ramazan baslamaz, tutan gene tutsun ama hukme uyana laf etmek ya cehalettendir yada fitneden

(7) (2)
16.05.2018 03:51:15 Bunda da mı sıyaset ak kardesl

Adamlar dogru olanı yapıyor bızım dıyanet bır sene onceden ramazan tarıhını verıyor masallah. Neyse bir gunden bırsey olmazz tutalım.

(5) (2)
16.05.2018 03:44:29 feto

Hilalin sorumlusu bence feto.ay içeri alınmalıdır..

(3) (2)
16.05.2018 03:43:35 Hasan2929

şaşırdıkmı tabikide hayır geçen senede böyle olduydu suudi arapların diyanet i kumar masalarında görüntülenmesine göre normal siz bekleyin hilali

(1) (2)
16.05.2018 03:42:19 merkez efendi

Arap kelimesini bi tersten okurmusunuz.

(1) (1)
16.05.2018 03:40:35 merkez efendi

Yahudilere sorsunlar yada sarı turpa ona göre tutsunlar. Haa bide bu yıl bunların yaptığı kansızlıklardan ay utanmış bunlara hiç görünmeyecekmiş. Sizin oruç neyinize diyede haber salmış. Kesin bilgi yayalım.

(1) (0)
16.05.2018 03:36:32 Haibachli

afyonlu rumuzlu sana ben ayet ve hadisi şerif söylüyorum ama sen ne anlarsın onlardan sen git afyon kokula geç kalma başına ağrı girer ha sonra penisilincuk yaparlar .

(1) (3)
16.05.2018 03:34:58 Koray

Bir gün gelecek Türk hilalini bekleyeceksiniz

(1) (3)
16.05.2018 03:29:52 Reis_80

Arablar yanı başında olan katliamı göremiyor ayı hilali nasıl görecek ?

(2) (2)
16.05.2018 03:28:36 Müslüman

Hadislerde de belirtildiği gibi; Ramazan hilalini görünce oruca başlanır, şevval hilalini görünce oruç biter doğrusu budur. Ne yazık ki arap-türk olarak değil de müslümanlar olarak birlik olunamıyor. doğru olan arapların yaptığıdır. burada arapla değil peygamber efendimize uyuyoruz.

(9) (0)
16.05.2018 03:26:51 Polonyali

2 tane at hırsızı arabin hilali girmesini mi bekleyecek ıslam alemi teknoloji diye bir şey var ama bu ay hırsızları onu bilmez artık ıslam aleminde sudilerin bir hukmu kalmamıştır. Dünyada yahudilere destek olan ve para sağlayan en büyük münafık sudilerdir. Filistin de katliam var nerdesin sudiyahud

(6) (4)
16.05.2018 03:26:45 Haibachli

Mensup denen rumuzlu sen git hamurunu yap beyin sonra hirslandimi kavga yapiyorsunuz gavganın sonu başlanmak oluyor seen en iyisi bu ise hiç bulaşma....

(1) (1)
16.05.2018 03:24:37 Hayati

Sizlerle bir sey paylasmak istiyorum!! Bu araplar vehabiler sunnet e pek önem vermezler!!Nasil oluyor hilal hadisine özen gösteriyor anliyamadim!!Munafiklik pesindeler!!

(4) (4)
16.05.2018 03:23:46 Boxy

Kurani kerimde acikca net buyruluyor hilali gordun basla bunun neyini tartisiyorsunuzki bunun Turku arabi yok kural birdir bu kadar net

(8) (1)
16.05.2018 03:22:04 HIDIR BEY

Göremiyorsaniz gözlük takin la cahiller

(1) (2)
16.05.2018 03:21:44 reis

Fitneden baska bisey degilsiniz vahhabiler !!!

(2) (3)
16.05.2018 03:21:07 uğur kaya

Doğru olan arapların hilali araması yoksa bizim diyanetin düneş takvimine göre 1 sene önceden ramazanı bayramı ilan etmesi mi sizce? Ne zaman Ramazan başlar? Ne zaman Bayram edilir?

(4) (0)
16.05.2018 03:19:02 TÜRKİYE

Doğruya... Arabistan dünyanın üçüncü yarım küresindeydi..

(1) (1)
16.05.2018 03:18:09 uğur

tam abd nin istediği şey oluyor Türkler araplardan nefret ediyor. oysaki osmanlıya ayaklanan tüm arap devletlerinde genel bi ayaklanma olmamış çok az bir azınlık ayaklanmış ve özellikle ingiltere tarafından desteklenmiştir.

(5) (1)
16.05.2018 03:17:34 tabi ya

araplar burnunun önündeki filistini görmüyor çıplak gözle. kaldıki hilali görecekler

(9) (2)
16.05.2018 03:15:57 dr

tasmalı arablar anca kabeye yukardan bakan londranın saat kulesini yapın kilise inşa edin oraya köpekler

(3) (2)
16.05.2018 03:12:30 xmen

beyni az gelişmişler yine bütün müslümanlara tek tip gömlek giydirme peşinde.. ha bir gün erken ha bir gün geç başlanmış... eğer öyle olsaydı görüş farklılıkları mezhepler olmazdı... bre az gelişmişler...

(0) (1)
16.05.2018 03:11:27 Mikail87

Bu konuda Ihtilaf var kardeslerim ikiside dogrudur. Hic kimse kendini üzmesin bu konuda vardir Allahin bir bildigi

(1) (0)
16.05.2018 03:11:02 kamil-lazoglu

Filistini görmeyen araplar hilali nasıl görsün,onlar görse görse trumpı görür uşağı olur..editör yorumlarımı yayınlamadıgını görüyorum,külahları değişmeyelim senle

(2) (1)
16.05.2018 03:08:23 dgn

Ne yazıkki ramazan bile müslümanları bir araya getiremiyor

(2) (0)
16.05.2018 03:08:03 vurAl

Bilsemki coni yalayıcıları bu konuda haklı yinede uymam onlara

(1) (3)
16.05.2018 03:04:20 sinan

turkiyeden baska goren yok, yine farkimizi koyduk ortaya.

(2) (3)
16.05.2018 03:01:50 Hilal

Bu işin reconu bu

(0) (0)
16.05.2018 03:01:13 Yorumum Budur..

Suudi vehhabi köpekleri bize referans olamaz!!!!

(3) (4)
16.05.2018 03:00:25 SAMİMİ MÜSLÜMAN

BU DİN ARAPLARA İNMEMİŞTİR. BU DİN ARAPLARIN DEĞİLDİR. ARAPLAR DÜZENİ BOXDUĞU İÇİN KURAN İNDİRİLDİ. ARAP DEMEK MÜSLÜMANLIK DEMEK DEĞİLDİR. SAPIKLIK ARAPLARIN RUHUNDA VAR BİZİM DEĞİL.

(2) (3)
16.05.2018 02:59:40 yahya

Merak etmesinler albayragin uzerindeki hilali cok yakinda gorecekler.

(6) (1)
16.05.2018 02:59:20 M.Talha

Bi görene sorsalardı

(0) (0)
16.05.2018 02:48:03 müslüman türk

Diyanet takvimi bugünü şaban 29 diyor yani hicri takvime görede ramazana daha 1 gün var garip ama araplar bu sefer doğru olanı yapıyor galiba

(3) (0)
16.05.2018 02:45:58 vatandaş

Araplara salkayan zihniyet adamlar Allahın haberine göre tutuyor bizimkini masa başında kim hesaplıyor peygamber efendimizin zamanındada oruç ay ile başlar ay ile biterdi o beyinsiz kafanla millete akıl verme beyinsiz editör

(3) (0)
16.05.2018 02:44:34 Halil Aga

Bu "Araplar" dünyanin sadece kendi yarim adalatindan ibaret saniyor olmalilar.. oysa dünyanin neresinde olursa olsun hilal görülmesi esastir.. ve bu da 15.5.2018de TR saati 20:20den itibaren Güney Amerikada görülebiliniyordu.. o kadar.

(1) (0)
16.05.2018 02:38:23 mardinli

Bakın güzel kardeşim bende arapım ama çok şükür vatanımı milletimi seviyorum Allah tüm arapların belasını versin demeyin bu şerefsiz arap yoneticilerin Allah belasını versin

(8) (0)
16.05.2018 02:33:18 cennet

kuleleri dikmeyeydiniz gorurdunuz

(0) (1)
16.05.2018 02:28:40 aliveli

Siz mekkede kilise açarsanız daha çoookk hilali beklersiniz

(1) (2)
16.05.2018 02:10:01 Mefe

. Hadis-i şerifte, (Hilali görünce, oruç tutun, tekrar görünce orucu bırakın) buyurulur son model tekneloji aletlerini kullanarak tespit edin denmiyor... yani bırakın insanlar inançlarını nasıl iyi hissediyorsa yaşasın içimizde bir arap düşmanlığı hortlatmayın

(10) (1)
16.05.2018 01:56:25 mustafa

Araplara beddua etmek ne kadar doğru?Unutmayın ki peygamber efendimiz(sav)de bir araptı!Sorun sadece şuan yöneten adamlar ve bu yüzden bütün araplara küfür etmek beddua etmek biz müslümanlara yakışmıyor.batının yaptırmak istediğini yapmayın

(10) (1)
16.05.2018 01:50:26 OTEF FETO

Bir açık oturumda dinledim, eksik bilgim tamamlanmış oldu. Prof.X diyorduki; halkı müslüman yönetimi İsrail olan tek devlet BAE. Sudiler desen zaten belli. Bahreyn Sudilerin borazanı. bu sene fas'ta bunlara katılmış. Allah sizleri .......

(0) (1)
16.05.2018 01:48:52 Yozgat Sorgun Karşıyaka.

Kralın yatı açık denizde gezip, hilali gözetliyor, göremezlerse oruç yok, sonudada göremezlerse, oruça devam.Kral efendi bu sistemi elinde tutup, tutun yada bayram edebilirsiniz diye bahşediyor,teknolojinin bu kadar geliştiği, saniyelik gök hareketlerinin tesbit edildiği bir zamanda olanlara bakarmı

(1) (2)
16.05.2018 01:48:21 Ülküm

Adamlar yobaz,burunlarının ucunu göremiyorlar,arabicler

(0) (3)
16.05.2018 01:48:13 mesele

arap meselesi degil peygaberimiz hilali görün oruca baslayin hilali görün bayram edin..türkiye ise ingiliz rasathanesinin verdigi bilgilere göre ramazana basliyor..ingiliz hesabi tutturamamissa suc arabin mi yoksa hala ingilizin hesabina göre oruc tutmaga calisan senin mi kusura bakma ama cahilsin..

(5) (4)
16.05.2018 01:47:29 mertemin

Bir allahın kuluda araştırıp neden böyle oluyor deyip araştırmayıp çoğunluğu takip etmeyi tercih ediyor. Eğer topluluğu tercih etseydiler hazreti muhammed s.a.v. Tek başına kalırdı. Kardeşlerim saatlerce internette faydasız işlerle ilgileneceğinize az biraz dini gerçekleri öğrenme için uraşın derim.

(3) (1)
16.05.2018 01:43:04 Milli..

Kör-oğlu onlar. gözlernin önündeki filistini göremeyen gökteki hilali nasıl görsün.

(14) (5)
16.05.2018 01:41:41 arabınaklı

hava bulutlu olsa bir hafta daha başlamaz bunlar .

(8) (6)
16.05.2018 01:36:10 mm

Arkadaşlar olay teknoloji hesap kitap olayı değil, hilali herkes ayrı mı görecek yoksa dünyanın herhangi bir yerinde görülmesi yeterli midir mesele budur. Diyanet dünyanın herhangi bir yerinde görülmesi yeterlidir görüşüne göre hareket etmektedir. Boşuna tartışmayın

(7) (3)
16.05.2018 01:28:08 Yalan Dünya

Kabeyi ellerinden almak lazım zındıkların.

(7) (2)
16.05.2018 01:26:51 Berlinli

1980 de kudüs ün tamamını ele geçiren israil, türkiye ye darbe yaptı sesi çıkmasın diye , simdide ekonomimizle oynuyorlar ki baskent ilan edilmesine sesimiz çıkmasın.Uyanik ol Türkiye!

(9) (1)
16.05.2018 01:19:17 Haib ach li

Şöyle yorumlara baktımda kuranı kerimin şu suresi aklıma geldi.asr i süresi geldi insanlar hakikaten hüsrandalar siz neye göre ayet var hadisi şerif varken siz neye göre bir sene önce basimi yapılan ve bir sene sonraki günün onuda gameri ayın gününü saplamaya çalışıyorsunuz birde şu ankara üniver

(6) (4)
16.05.2018 01:19:15 Ali Kallem

Suudlar kafirdir o yüzden nasıl amel ettiklerinin önemi yok çünkü hepsi boşa, konuya gelecek olursak hilal gözükmedi yarın şaban ayının son günü, hesap yapılması men edilmiş iken hesap yapıp insanlara şaban ayının son gününü ramazan 1 diye oruç tutturanlar bunun hesabını mutlaka verecektir.

(6) (3)
16.05.2018 01:15:38 emir

Suudlar oruç tutucaklar sanki, ne fark edio onlara bugün başlamış yarın başlamış Ramazan

(1) (6)
16.05.2018 01:15:17 bekir

Ulan adi araplar hilal göründümü bilmem benim isim olmaz da, gördügüm bir sey var yahudilerin roketleri kudüsün üstünde,,

(2) (3)
16.05.2018 01:11:21 Adalet

Allah bunlara hilali göstermez inşallah ABD yalayıcıları

(7) (2)
16.05.2018 01:08:42 kenan

cok komik türkiye avrupa ve ABD bugün oruc tutacaklar, arablarsa yarin..... sankin sasmayin, Kabe Avrupada yada ABD´de derlerse.....

(2) (2)
16.05.2018 01:07:01 mm

Mesela rusya gibi büyük bir ülkede bir ucunda görülüp diğerinde görülmese ne olur, genişleteyim bu iş ülke ülke mi oluyor dünya tek olarak mı kabul ediliyor, güney amerika görüyorsa diğerleri yarın görüyorsa farzedin arjantin müslüman, yine dünyada aynı gün bayram olmayacak

(1) (2)
16.05.2018 01:06:57 cetin

bulutlu heralde

(0) (2)
16.05.2018 01:03:46 Ramazann

Teknolojiden geri kalmış gerici kafalilar. Peygamber hayatta olsaydı teknolojiye uyardı. Cahiliye dönemi artık Araplarin ki..

(8) (7)
16.05.2018 01:03:44 Sofuoğlu Yasin

Maksat oruç tutmak değilki nasıl oruç tutmamam lazım maksat bu. Şaşırmışlar. Hiç bir zaman arap yöneticileri bizim yanımızda olmadı.

(1) (6)
16.05.2018 01:02:45 yav he he

arabistan yerine abd yi bekleyin cunki onlarin kuyrugu abd nin elinde

(2) (3)
16.05.2018 01:00:06 ali

arapmi cigerleri bes para etmez

(5) (1)
16.05.2018 00:59:24 ugur

Gerçekten birgun sonra hilal gorunuyormu

(0) (1)
16.05.2018 00:55:07 OSMANBEY66

Çevresindeki katledilen müslümanları görmeyen araplar 384 403 km deki hilali mi görecek BUNLRIN KALBİDE GÖZLERİ DE KÖR

(12) (2)
16.05.2018 00:53:27 akhak

Arapların Allah belasını versin diyen sahsiyet Peygamber efendimiz buyurmustur araplari uc seyden dolayi sevin ben araplardanım Kuran arapca ve cennette lisanımız arapca..ve yine buyurmusturki ben araplardanim ama araplar benden degil arabistan musluman ulkesidir ama basina gecen zındık kimlerden be

(2) (2)
16.05.2018 00:52:16 osman gökgöz

Bayramı bizimle beraber kutlarlarsa ağır konuşurum

(2) (3)
16.05.2018 00:51:46 RAHİP

EDİTÖR BEY ÇOK ÜZDÜNÜZ BENİ ÇOK. BÖYLE BİR GÜNDE. HALBUKİ ARAP FALAN DEĞİL HAKİKATTEN BAHSETMEYE ÇALIŞTIM. BİLİMSEL OLARAK. RASATHANE VERİSİNDEN BAHSETTİM. AMA SEN BİLE O MESAJI YAYINLARKEN UTANMADIN.

(3) (0)
16.05.2018 00:50:03 RAHİP

BEN BİLİMSEL MÜHENDİS OLARAK SÖYLÜYORUM, ARKADAŞ CAHİLCE KÜFREDİYOR BANA. SENDE YAYINLIYORSUN. AHİRETDE HESAPLAŞIRIZ GARDAŞLARIM BENİM.

(2) (0)
16.05.2018 00:48:57 RAHİP

SAYIN EDİTÖRCÜM O ÇETİN DENİLEN ARKADAŞDAN AHİRETTE HESAPLAŞACAĞIMI İLETİVER. BEN RAHİP DİYE BU RİYAKAR ORTAMDAN BAHSETMEYE ÇALIŞTIĞIM İÇİNDİR. ASLENDE "HACI"YIMDIR. BU ARADA ÖYLE BİR MAİLİ YAYINLAMAKLA SENDE UTANMADIN HERALDE. "SOKMADAN OSURMA" DİYOR SENDE YAYINLIYORSUN.

(2) (0)
16.05.2018 00:47:39 b.subasi

hangisii dogru olummm biri ciksin adam gibi aciklasinnn yaaa diyanet ciksin bir bir analatsin trt habere ciksin 20.00 haberlerinde tum millete duyursun hangisii dogruuu ???

(2) (0)
16.05.2018 00:47:35 Midyat'lı

Allah tüm islam aleminin yardımcısı olsun... Ve arap kürt türk diye ayırım yapan ırcılarıda allah ıslah etsin.....

(3) (1)
16.05.2018 00:44:45 BeYaz

gözüne kahhhtıhlarım neyi görürsünüzki acep gözünüzün önünde kudüsü görmüyosunuz kaldıki ayı göresiniz

(1) (4)
16.05.2018 00:44:44 muHtar

Gözünün görmediğine ancak inançlı kişiler inanır.

(1) (2)
16.05.2018 00:43:04 grcncylk

editör kardeş burda bu haber yüzünden bazı kişiler bilmedikleri islami kurallar yüzünden diğer kesime kafir israil köpekleri tarzında kendi imanlarınıda sıkıntıya sokan yorumlar yapıyorlar. insanların imanından olmasına vesile olmamanız için nacizane tavsiyem bu haberi yoruma kapatınız. adnan oktarı

(1) (0)
16.05.2018 00:40:48 az61

ya bu adiler zaten her seyi amerika icin yapmiyormu onlar aya ayak bastilar seneler önce simdi amerika kizsin onlarada bak karsi koyuyorlar hilal cikmadi diye

(0) (1)
16.05.2018 00:39:22 1980

ilk defa bişeyde birleştiniz yani,filistin ,mescidi Aksa yanıyor,siz hilal görüldü görülmedi tantanası yapın

(3) (3)
16.05.2018 00:39:17 hilali gören nasıl görmüş

aynı gün bile bayram yapamıyoruz satılık arap köpekleri yahudiden betersiniz filistinde suriyede kendi milletiniz ölüyor derdine dindaş türk milleti koşuyor Allah neslinizi kurutsun ebu lehebin elleri gibi kurusun az mübarek günde inşallah

(4) (1)
16.05.2018 00:35:56 Yunus

Sayın editör araplar hilali yine förmedi diyorsun sen gördünmü.

(7) (2)
16.05.2018 00:34:50 RAHİP

DİYANET BİLE KENDİ SİTESİNDE ŞABAN DİYOR

(8) (2)
16.05.2018 00:32:26 Hakan Türkoğlu

İnşallah petrolleri kuruyup yakın zamanda Gün yüzü de görmezler.Gafiller İsrail Köpekleri..

(3) (1)
16.05.2018 00:31:27 sayın cumhur başkanım

Dolar 4.5 oldu reis kurban oluyum şuna bişey yapın battık allah rızası için kaçtane mektup yazdım dolar borcum var çok yüklü miktarda intar edicem

(2) (2)
16.05.2018 00:31:19 muhasip kenan

Bu şerefsizler ivankadan başka gözleri görmez

(1) (0)
16.05.2018 00:31:07 rahip

işte editör bey. İnsanları böyle ikiliğe düşürdün. Deseydin ki arkadaşlar rasathanede durum budur. Sorun olmayacaktı. Ne arabı ne kürdü nede filistini sorun olmayacaktı. ÇETİN diye gardaşımız bize ARABIN şeyini soktu ya. helal olsun. Perşembe günkü RAMAZANIMIZ HEPİMİZİN mubarek olsun.SAYGILARIMLA

(5) (0)
16.05.2018 00:28:04 OSMANBEY66

Çevresinde katledilen müslümanları görmeyen araplar 384403 km deki hilali nasıl görsün bunların kalbide kör gözleri de kör

(2) (3)
16.05.2018 00:27:46 muhasip kenan

İsraili vahşetini görmeyen ingiliz kefere köpeği suud ailesi ve avanesi diğer arab yöneticileri Hakikati göremez görmez azapları çetin olsun

(0) (0)
16.05.2018 00:27:46 kim

sadece suudlar değil mısır filistin endonozya bile yarın şabanı 30 a tamamladı aslında rn son haber siz yarın oruca başlayanları ve başlamayanları bir yazın türkiye dışında kim oruç tutuyormuş görelim

(2) (0)
16.05.2018 00:26:55 son mohikan

 Abdullah İbn Abbâs der ki: Ramazan ayından önce oruca başlayanlara şaşarım. Halbuki Rasûlüllah (s.a.s) şöyle buyurdıı: "Orucu hilali gördüğünüz de tutun ve hilali gördüğünüz zaman açın. Şayet hava kapalı olursa (hilali görmenize mani olursa) sayıyı otuza tamamlayın " (Nesâî, Siyâm, 12; D

(1) (0)
16.05.2018 00:25:50 mm

Hadislerle sabittir hilali görmek, sadece gerçekten merakımdan soruyorum namaz vakitlerini iftarı imsakı neye göre yapıyorsunuz, onlarla ilgili de hadisler var, cidden merak ediyorum

(1) (0)
16.05.2018 00:25:49 camel

Müslümanlar hangi konuda hemfikirki zaten, namaz baska, rekat baska, oruc baska, bayram seyram baska.

(0) (0)
16.05.2018 00:25:34 son mohikan

Cenab-ı Allah' Öyleyse sizden kim bu ay'a erişirse (bu ay'ın hilalini görürse) oruç tutsun" (el-Bakara, 2/185) buyurması bu ibadetin başlangıcını belirlemiştir. Dolayısıyla hilalin rü'yeti ile yani görülmesiyle oruç ibadetine başlanır.

(1) (0)
16.05.2018 00:22:45 CahilHaber

Hilalin görülmesi Arap vazgeçilmezi değil, İslam’da Ramazan’a başlama ve bitirme zamanını belirleyen bir kuraldır. Bu sebeple Ramazan’ı daha hilali görmeden belirlemek saçmalıktır, hurafedir. Arap düşmalığı gözünüzü kör etmiş, yandaş medya ve bay çomarlar.

(6) (2)
16.05.2018 00:22:33 son mohikan

Kur'ân'da şöyle buyurulmaktadır: "Sana hilalleri soruyorlar. De ki: Onlar, insanlar ve hac için vakit ölçüleridir" (el-Bakara, 2/ 189).

(3) (1)
16.05.2018 00:20:46 OSMANBEY66

Babanız netenyahuya sorun kamburlu köpekler

(5) (1)
16.05.2018 00:20:31 ASİ

peki ben uyuya kaldım ve hilal çıkmış bu iş sizin benim işim değil diyanet işlerinin sorunluluğundadır kafa karıştırmayın türkiyeye uyanlar 29 arabistana uyanlar 30 gün oruç tutar daha neyin kafasını yaşıyorsunuz

(1) (1)
16.05.2018 00:18:32 adalet

Şimdi hilal gözükmemiş ayetlere göre gözüknesi lazım sonra tutulcak şimdi biz tutalımmı tutmayalımmı bilemedim

(0) (1)
16.05.2018 00:17:42 mm

Ankara Üniversitesi Öğretim Üyesi Özdemir, '15 Mayıs'ta hilal ilk defa Güney Amerika'dan görülmeye başlayacak. Bunu biz görünme kabul ediyoruz. Başka ülkeden de görülse itibar ediyoruz. Dolayısıyla 16 Mayıs'ta ramazan ayına başlamış olacağız.' dedi. Biz herhangi bir ülkede görülmesinin yeterli olduğ

(0) (0)
16.05.2018 00:16:06 372h

ote tarafta bu bu vahabilere hilal cok net sekilde gosterilecektir.

(3) (4)
16.05.2018 00:15:56 cemal

Nasılsa bizde yıllar önce takvimler basılınca belli hiç şaşmıyor hilal günü günü ne bence adamların yaptığı doğru ne var bunda

(7) (1)
16.05.2018 00:15:41 öğreten

abd ye danışsınlar israilli bir yetkiliyle yanıtını alır başlarlar

(3) (3)
16.05.2018 00:15:35 Yigit

Col ortaminda yazilan kuranicin ayi gorun denmesi normal ramazan kisa.gelirse bulut olur hatta hic ay gorunmez hava durumlarindan dolayi bosuna reis islam guncellenmeli demedi hadis diye bildiklerimizinde cogu arab torelerine gore.evrilmistir arabin keyfine gore takilmayi birakin artik

(1) (7)
16.05.2018 00:14:12 rahip

editörcüm bir önceki mesajı yayınlayıversen sorunu çözmüştük. Aha diyom rasathaneler ne diyor? Ben bulamadım. Diğer cahil kardeşlerim arapdan filistinden dem vuruyor. Varsa cihad emri nasıl 15 temmuzda ilk çıktıysam sokağa ve kurşunlar yanımdan geçtiyse yine giderim? Gardaş rasathane ne diyor?sorubu

(2) (2)
16.05.2018 00:13:48 fiko

O müslüman müsveddeleri ancak amerila ve israili görür.Boşuna bu nankörlere ardıardına peygamber gönderilmemiş.

(1) (4)
16.05.2018 00:13:38 hadisi serif

bir HADISI ŞERIFTE DERKI. HILALI GÖRÜNCE ORUC TUTUN, TEKRAR GÖRÜNCE ORUCU BIRAKIN. buyurun

(8) (1)
16.05.2018 00:13:35 Abdullah Bingöl

Siz ve Diyanet gördüğünüzü paylaşın o zaman!!! Varsa elinizde kanit paylaşın bakalım!!! Kuru sıkı bunlar geçiniz...

(5) (0)
16.05.2018 00:13:23 nırç

Dalga geçiyorsunuz hilali göremediler diye ama peygamber efendimiz de hilal görüldüğünde oruç başlar demiş. Araplara olan kininiz sizi sapıtmasın..

(7) (4)
16.05.2018 00:13:17 mal

Yorum yazan arkadaşlar siz çok bilirsiniz

(1) (0)
16.05.2018 00:12:02 çetin

Allah belanızı vermiş sizin ciğeri 5 para etmez aşağılık insanlar.. araplar size ne soktu çıkaramıyorsunuz hala anlamış değilim..dinsiz çomarlar

(2) (5)
16.05.2018 00:11:56 .......

Burnunun ucundaki yaşanan katliamı göremeyenler Hilal i nasıl görsün.

(3) (1)
16.05.2018 00:11:24 SONDAKIKA

eskiden boyle bise yoktu oruc zamani gelirdi tutan tutardi tutmayan tutmazdi simdi icine ettiler elbirliyiylen

(0) (0)
16.05.2018 00:10:45 ahmet

Tel Avivden haber gelmemiştir daha adi herifler

(0) (2)
16.05.2018 00:06:21 ugur celik

katar da diger ülkelerle berabe baslayacak bu gece sahur yapmayacaklar yalnis bilgi .

(1) (0)
16.05.2018 00:06:20 BURSA CY

Oruç ne yaw zaten aç insanlar iyice aç bırakan bu saçmalıklarıbırakın artık modern olun biraz

(1) (7)
16.05.2018 00:06:07 şüheda

Sırf birlik olmasın müslümanlar diye yapıyor bunlar. Elin gavuru 200 yıl sonraki ay tutulmasını sn olarak verir. Bu ileri zekalar çıplak gözle hilal bekler.

(1) (1)
16.05.2018 00:05:55 menzup

Tamam hilali takip ediyorsanız eyvallah haklısınız ama bunu söyleyip te sudi kanallarında haber bekleyenler lütfen yapmayın

(0) (0)
16.05.2018 00:05:28 OZdemir

Sizin gibi muslumanlara hilal cok ben olsam bende gozukmem cok beklersiniz! Yallah tazyikler!

(0) (0)
16.05.2018 00:04:48 Ad4m

peki siz türk halki neye gore basladiniz hilali gormediniz kafaniza gore mi

(2) (0)
16.05.2018 00:04:24 yazikk

Kuran'a bakin nediyor. girin arastirin akilli telefonunuzdan ISLAMA GORE RAMAZAN HANGI SARTLARDA BASLAR.

(1) (0)
16.05.2018 00:04:07 mm

Hilali gözle görmek gerekiyor diyen ki hadisi şerifle sabittir, merakımdan soruyorum namaz vakitlerini imsakı neye göre belirliyorlar, gerçekten merak ettim

(2) (0)
16.05.2018 00:03:16 husnu

birakin şu melun araplari. onlar bir trupunan metanyahuya sorarlar. onlar izin verirlerse tutarlar...

(1) (1)
16.05.2018 00:02:59 gercekler

Netenyahodu da bekleyın

(1) (0)
16.05.2018 00:01:56 aa

Ummetin vahdetini baltalama calismalari bunlar ramazan ayina bile ayni anda baslayamiyoruz tum muslumanlar olarak bu ramazan uyanmayi nasil eyle Allah im

(3) (0)
16.05.2018 00:00:22 mm

Merakımdan soruyorum buraya yorum yazanlardan gökyüzünde hilali gözetleyen var mı

(1) (0)
16.05.2018 00:00:13 Neye güvenecehiz

Simdi hilal göründü mü ? Görünmeden oruc olmaz diye biliyorum. Diyanetten aciklama var mi ?

(1) (0)
15.05.2018 23:59:28 mm

O kulenin tepesinden de göremedilerse daha da göremezler

(0) (0)
15.05.2018 23:59:20 cecenn

Tayyibe sorun o söyler. . perşembe ilk gün dinayet miş yazıklar olsun size..yoksunuz yok .

(1) (1)
15.05.2018 23:58:25 hüseyin

Ya laflara bakıyorum da çok üzülüyorum.Tamam bu zamanda daha önce bazı araplar gaflet içinde ama.Unutmayin ki Alemlere rahmet peygamberimiz de Araptı.Şimdi soruyorum sizlere bu diyanete malınızı canınızı emanet edermisiniz.Belkide tamamı hayır diyecek.Ama iş dine geldiğinde herkez diyorki vebali diy

(2) (0)
15.05.2018 23:57:35 AhmetOLG

Sizin islamiyetiniz bu işte.! Ramazan arifesinde bile bir genelleme yapıp tüm araplara hakaret ediyorsunuz, aşağılıyorsunuz. Avrupa bizim ülkemizi ve bizi aşağılarken, hor görürken kızarsınız ama aynısını yapmaktan çekinmezsiniz.! Bir inanışları var ve ona uyup bir gün geç tutuyorlar bu sizi niye ra

(1) (2)
15.05.2018 23:56:49 PaRs

KABE nin dibine diktikleri gökdelenler engelliyordur...

(3) (1)
15.05.2018 23:55:31 cemşit

Filistini Kudüsü göremeyen Araplar Hilali de göremezler. Çünkü Onlar yalnızca petrolü ve parayı görürler.

(27) (1)
15.05.2018 23:52:40 kustah

Zulme başkaldırmadıkça o hilal üzerinize doğmaz sizin

(15) (0)
15.05.2018 23:52:26 karar

mübarek ramazan ayına girerken önemli olan dinimize mi devletimize mi uymak mesele bu

(1) (2)
15.05.2018 23:52:21 Yorumcuyum oduncu degilim

Bir sene önceden Allah'ın işine karışarak yapılan basimi yapılan takvim böyle olur insanları sap gibi dineli eli böğründe kor.seferi şaban ayını sen tut 29 yap ramazan ayını 30 gösterirsen olacağı bu iki ülke birgün önce başlayacak doğmamış çocuğa dön biçersen o bez parçaları eline paçavra olur..

(6) (4)
15.05.2018 23:51:21 kimsin sen

seneyede ramazan yok derler...tutmayın koçum aferin böle devam edin

(4) (7)
15.05.2018 23:51:10 asi

kardeşlerim bu iş diyanet işlerinin sorumluluğundadır diyelimki kışın tam ortasındayız ve hava çok kapalı ve gökyüzü görünmüyor havanın açılmasını mı bekleyeceğiz şuan teknoloji ile verilen karar en doğrusudur şayet diyanet işleri görevini yapmıyor ise mukellefiyet onlardadır kerkese hayırlı ramazan

(8) (3)
15.05.2018 23:49:39 Selam

Bu gece hava açık ve net ama Hilal yok gerçekten bakalım yarın gece çıkacak mı, normalde yarın olması gerekiyor ama diyanet işte hangi işi doğru ki

(7) (1)
15.05.2018 23:49:33 Ibrahim

Demokratik laik diyanetin yüzünden tr deki 40 milyon(tahmini) müslüman 1 gün erken oruç tutacak. Cahil olmayın hadislere ayetlere bakın.

(6) (2)
15.05.2018 23:49:32 erkek

Merak etmeyin, yakında oraları da aldıkmı hergün görecekler hilali

(1) (1)
15.05.2018 23:46:50 adam weishaupt

daha kendi dinimizde birlesemiyoruz sonra israil e karsi gelmeye calisioruz daha cok firin ekmek yemeligiz

(3) (0)
15.05.2018 23:45:00 Sukunet38

Baktım birkaç kişi bilerek yorum yazmış gerisi sallamış ilimi tavsiye eden peygamber efendimizi dinlemeyen adamlar çıplak gözle bakmaya başlamış bilim ilim var ve bıgün hilal görünüyor ama araplar bilimi kenara bırakıp çıplak gözle görünene kadar bekleyecez demiş şimdi yorum sizin bilimmi yoksa peyg

(2) (1)
15.05.2018 23:44:21 haber

Arablar görmedigini açıkladı diyanette gördügünü açıklasın bizde ona göre davranalım en akıllıcası bu degilmi kesin çözüm.çözüm üretmek yerine ortalıgı karıştırmak sizin yaptıgınız

(4) (0)
15.05.2018 23:43:42 Boş konuşmayın

Salak salak konuşmayın!Türkiye hariç hiçbir Müslüman ülke yarın tutmuyor.Hepsi mi Vahhabi?Üstelik Hz.Muhammed'in sahih hadisi var,açın okuyun:"Hilal görününce oruç tutmaya başlayın."Peygamberimiz de mi Vahhabi?Aaa,evet,siz tasavvuf dininde olanlara göre şeriat ne ki tarikat varken!

(3) (0)
15.05.2018 23:43:39 halit

isler karisik belcikadayim neyeb uyacagimi sasirdim en guzeli yarin oruc tutmak.

(1) (0)
15.05.2018 23:42:43 MOLLA

YANI BAŞINDAKİ SURİYELİ MAZLUMLARI,AZ DAHA İLERİDE FİLİSTİN VE GAZZEYİ GÖREMEYEN BEYİNSİZLER. 340 BİN KM. ÖTEDEKİ AY'I GÖRECEKSİN? SEN DE O GÖZ NE ARAR?

(3) (0)
15.05.2018 23:42:30 pigo

aaa iyi bakin yahudilerin yildizini görürsünüz size de o layik

(4) (0)
15.05.2018 23:42:25 RİZELİ

Gorseler ne olacak niyetlencrklrtmi orucunu tutcsklar yani .

(1) (1)
15.05.2018 23:41:29 Poyraz

burnunuzun dibinde katledilen filistinli müslümanları görmüyorsunuz.. hilal’i görmüşsünüz çok mu!!

(0) (0)
15.05.2018 23:40:26 MOLLA

O KOCAMAN SAATLİ OTELİN EN TEPE NOKTASINI ÇIK VE BEKLE. BELKİ FİLİSTİNLİ KARDEŞLERİMİZİN ÇEKTİĞİ ACIYI GÖRÜRSÜNÜZ ,KÖRLER SİZİ.

(2) (1)
15.05.2018 23:40:13 ihracatci

Koca koca binalarla önce İslama olan hassasiyeti bitirdiler, yaptıkları politik adımlarla da kutsal topraklara olan bakış açımızı bitiriyorlar. İnsanın midesini kaldırdı iyice bu suud kavmi! Ben hakkımı helal etmiyorum!

(1) (1)
15.05.2018 23:39:40 pila

eee şimdi hilal görünmezse bunlar oruç tutmayacakmı

(3) (0)
15.05.2018 23:39:37 Murebbi

Adam gibi haber yapın fitne çıkartmayın. Arapsa da müslüman kardeşlerimiz. Resulullah (as) da hilali görmediği oluyordu. Bu yüzden “eğer hilali görmezseniz otuza tamamlayın” buyurmuş...

(1) (0)
15.05.2018 23:38:41 ihracatci

Geçen ay Dubai’deydim, Allah şahit ya 1 ya 2 cami gördüm koca Dubaide. Ezan sesini hiç duymadım zaten. Ya da yanlış olmasın 1-2 defa alışveriş merkezinde müziği kesip ezan sesi verdilerdi. Bıraksınlar ehli sünnet müslümanız ayaklarını zındıklar!

(1) (0)
15.05.2018 23:38:23 mehmetgnlts

fransız takviminde bile görüyorlar snapcat bile ramazan mesajı atıyor gavur arap görmüyor

(0) (0)
15.05.2018 23:37:45 Zh

Ya bir gün önce başlasanız nolacak, Şaban'ın son günü de tutulmuş olur. Ama başlamasanız, Ramazan girdiyse ilk gününü kaçırırsınız.

(1) (0)
15.05.2018 23:37:34 gönder gitsin

ya bırakın şu vahhabi kahpelerini onların müslimanlıkla bi alakaları yok..

(0) (1)
15.05.2018 23:37:11 erdal ataç

Lan değişikler orucun başlaması için hilalin görünmasi gerekiyo

(1) (0)
15.05.2018 23:36:30 190

Eee hilal olmazsa hava kapanir dokunay olur kar firtina olur bunlar oyle beklıyolar mi?

(2) (3)
15.05.2018 23:35:38 rahip

editör bey yayınlayacakmısın? Rasathane ne diyor? Araştırdın mı? Ben bulamadım. Hilal gözükmüş mü? Yani rating değil de hizmet peşinde isen yayınlayıver.

(7) (3)
15.05.2018 23:34:40 osmose

Ciddi misiniz? Araplar yine göremedi derken Diyanet çokmu gördü? Hilali gözetlemeye bile niyet etmeyen Türkiye, sünneti uygulayan %80 Müslüman ülkelerine laf çakıyor. Rasûlullah hilali görün, giremezsen bulutlar yüzünden şabanı 30 tamamlayın dedi. Yani hilal. Olsa, ama bulutlar yüzünden görülmese da

(11) (1)
15.05.2018 23:33:43 .....

Siz bu kafayla daha cooook beklersiniz

(5) (2)
15.05.2018 23:32:50 pala

Daha iyi Müslümanlık hilal görmekle değil kudüs ü görmekle olur aciz karaktersiz kral ailesi

(7) (2)
15.05.2018 23:31:46 burak tuğut

Trumpa sorun soysuzlar

(1) (2)
15.05.2018 23:29:58 Dogan Acar

Ne mutlu ki arap degil turkum israilden nefret ettigim kadar arap milletindende ediyorum

(3) (6)
15.05.2018 23:29:41 Ac

Göremezlerse tutmaz bide bunlar

(0) (2)
15.05.2018 23:28:11 EMRE AYDIN

Siz araplar zaten dibinizdeki israilin zulmünü görmüyorsunuz hilali nasıl göreceksiniz o gız varmı sizde

(0) (1)
15.05.2018 23:26:27 SAMİMİ MÜSLÜMAN

Kanal D gibi araplar 1 aylığına müslüman kılığına girecekler. Dünyadaki Milyonlarca hacı adayı şuraya 3 yıl gelmesin hepsinin nefesi kokar. Ama nerde bizde öyle güç.

(2) (3)
15.05.2018 23:25:00 SAMİMİ MÜSLÜMAN

ARAPLAR DİRİ DİRİ KIZ ÇOCUKLARINI GÖMDÜKLERİ İÇİN, kadınları köleleştirdikleri için ve PİSLİK OLDUKLARI İÇİN KURAN VE İSLAM DİNİ ORADAN ÇIKTI. SEÇİLMİŞ IRK OLDUKLARI İÇİN DEĞİL.

(1) (7)
15.05.2018 23:24:53 maşallah

abd ye danışsınlar

(0) (1)
15.05.2018 23:24:25 Ramazan Hilali

Çok ötekileştirici bir başlık..Ayrıca Ramazan başlangıcını ve bitişini hilal’a bağlayan hadisleri ne yapacağız? Onları yokmu sayacağız?!..

(5) (0)
15.05.2018 23:24:08 donguz

Bu yahudilere ne uycaz

(0) (0)
15.05.2018 23:24:02 tebrikler

Böyle devam bir zamanların doğu medeniyeti bu bilim çağında çıplak gözle ay bekliyor ibadet etmek için buralar ya Türkiye’nin liderliğinde gerçek İslamla şereflenip var olur ya da yakın zamanda tarih sahnesinden silinir gider

(0) (2)
15.05.2018 23:24:00 oduncu

Yaşadıkları her pilik onlara layık ama pislikleri bize sıcramasın inşallah dünyada tek müslüman ülke tanırım oda türkiye

(0) (1)
15.05.2018 23:23:13 sünnet

işin aslı budur zaten fakat her ülkeden hilal görünemediği için biz bu şekilde yapıyoruz hilal görünüyorsa en sağlıklısı hilali görünce başlamaktır.

(0) (0)
15.05.2018 23:23:12 SAMİMİ MÜSLÜMAN

Oruç tutmak için israilden izin almışlar mı yada amerikadan

(0) (0)
15.05.2018 23:22:49 şahan tepeler

Hİlal göründüğunde oruca kalkınız tekrar görundüğünde bayram yapın diyen ALLAHIN ayetini ne yapacaz.evet hilal görünmedi diyanet denen o kurum neden hicbir açıklama yapmıyor .çünkü yapamıyor halkın tepkisinden korkup ALLAHIN azabında korkmuyorlar..

(2) (0)
15.05.2018 23:22:40 rahip

sayın admin hilal gözüktü mü? Rasathane ne diyor ? bulamadım da?

(0) (0)
15.05.2018 23:22:28 Murat d

Amerika’dan bakınca görünmüyordur.

(0) (0)
15.05.2018 23:21:36 mercih

Selamun aleykum allah resulu buyuruyor ki hilali gördüğünüzde orucu tutmaya başlayın insanlar kafalarına göre hareket etmiyor yani. Admin sen de az adam olda kafana göre manşet yapma insanları doğru bilinçlendir bu haber yapılacak bir şey değil.

(5) (0)
15.05.2018 23:21:16 kiyamet

Araplara derken unutmayin peygamber sav efendimizde arap sakin bunu unutmayin

(5) (0)
15.05.2018 23:21:07 eng

Tutsanız ne olur tutmasanız ne olur İslâmiyet elden gitmiş yazıklar olsun hepimize

(0) (0)
15.05.2018 23:20:28 filiz

İnsanin kafası karışıyo yeminlı

(1) (0)
15.05.2018 23:20:25 Hilale teknoloji yasagi!

Madem iş hilali görmeye gelince, ayı binlerce kez büyüten teknoloji harikasi teleskoplara ragmen, illa ciplak görmek gerekiyor, o zaman vakit namazlarini da gölgeleri takip ederek kilin!

(3) (0)
15.05.2018 23:20:14 .....................

Hil-al veya el.veya .baal =Antik çağlar dönemleri ay tanrısı

(0) (0)
15.05.2018 23:19:24 ASİ

bu işin sorumlusu diyanet işleri dir lütfen birbirimze şu mubarek günlerde hakaret etmeyelim kafirin istediğide işte bul allah yardımcımız olsun

(1) (0)
15.05.2018 23:19:24 kiyamet

Arkadaslar siyaseti islamla karistirmayin arap siyaseti kotu olabilir tamam ama bu peygamberin sav sunnetidir ne alakasi filistinle abd ile islami ayaklar altina almayin lutfen

(1) (0)
15.05.2018 23:18:50 tokatlı

zaten körsünüz görseniz neolur görmeseniz neolur.

(0) (0)
15.05.2018 23:18:30 1299

hilali bosversinler, ilk once müslüman olmaya calissinlar bence..

(0) (0)
15.05.2018 23:18:30 Cüppeli Mekkeli Müşrikler

Salak salak konuşmayın!Türkiye hariç hiçbir Müslüman ülke yarın tutmuyor.Hepsi mi Vahhabi?Üstelik Hz.Muhammed'in sahih hadisi var,açın okuyun:"Hilal görününce oruç tutmaya başlayın."Peygamberimiz de mi Vahhabi?Aaa,evet,siz tasavvuf dininde olanlara göre şeriat ne ki tarikat varken!

(3) (0)
15.05.2018 23:18:20 goralı

Evet biz teknolojiyi kullanarak tahminler yapabiliyoruz ve bir sene önceden söyleyebiliyoruz. Peki yine de teknolojiyi kullanıp hilali gözlüyor muyuz. Yani bir yetkili de çıkıp evet hilali gördüm diyebiliyor mu?

(1) (0)
15.05.2018 23:18:05 Alşen61

Allah o hilali görmeyi nasip etmiyor demekki,dinden sapmışlar kavmi

(0) (1)
15.05.2018 23:16:51 69 Bayburt 69

Arapların en yiğidi asla kaçmayan Filistinliler dir.suriyeliler hemen topuk

(0) (1)
15.05.2018 23:16:48 EVLAD-I FATİHAN

'ilim çinde de olsa onu alınız' diyen peygamberin ümmeti, ilme karşı.

(3) (1)
15.05.2018 23:16:41 bozok

Bu kancık araplar illallah size

(0) (0)
15.05.2018 23:16:07 Hll

Papaya sorun söylesin..sizden hersey beklenir..islamiyete en büyük zarar sizden geliyor..yazık..

(0) (0)
15.05.2018 23:15:53 rgb

Doğru olan aslında bu

(3) (0)
15.05.2018 23:15:53 rgb

Doğru olan aslında bu

(5) (1)
15.05.2018 23:15:53 rgb

Doğru olan aslında bu

(1) (0)
15.05.2018 23:15:51 kiyamet

Butun islam alemi persembe tutuyor yalan soylemeyin katar da persembe tutuyor cezayirde bi turkiye yarin tutuyor peygamber sav sunnetine uyulmali neye dayanarak boyke kesin konusuyor diyanet laik devletin diyaneti parali imamlar sunnet neyse o siz kimsinizde kafaniza gore ayar veriyosunuz peygamber

(3) (0)
15.05.2018 23:14:49 gs_1905

Katar bizimle olsun teter

(0) (0)
15.05.2018 23:14:43 isa-tea

Onların hilalını ben ...

(0) (0)
15.05.2018 23:13:26 Anti Fbjk

İsraile sorsunlar...

(2) (1)
15.05.2018 23:12:42 Akilli olun

Bilgiyi israilden almislardir israilde su aralar biraz mesgul oldugu icin ayi gözetlemeyi unutmus nasil olsa araplar herseyi kabul ediyor

(0) (0)
15.05.2018 23:12:42 yunus

Bi yemedikleri b.. bu kaldıydı onu da yesinler tam olsun sözde müslümanlar. İslam da Türkiyemde merhamette hoşgörüde şevkatte.

(0) (0)
15.05.2018 23:12:30 necip abi

hic gormezler insallaahhh

(0) (0)
15.05.2018 23:12:29 nigdelim

yarinda seferiyiz derler avrupaya kacarlar 5 yildizli otelde keyif yaparlar. Bayramdada safda 1 siraya dururlar. ondan sonrada seni beni begenmezler.

(0) (0)
15.05.2018 23:12:26 haber

Yorum yaparken bilmedigimiz şeyler hakkında konuşmayalım vebale girer.sayılan ülkeler sünnet olanı yapıyor hilali gözetliyor görünmedigine kanaat getirebiliyor türkiyede öyle bir kurum mevcutmu yada haber veren varmı neye göre tutuluyor 100 sene sonra ramazanın hangi güne denk geldigini haber verebi

(0) (0)
15.05.2018 23:11:33 mustafa nl

allah sizi bildigi gibi yapsin

(0) (0)
15.05.2018 23:09:17 Deli Filozof

Diktikleri gökdelenden Mars'a el sallasan görünür. Kafir tutmayacagi için, ters tarafa bakiyor.

(0) (0)
15.05.2018 23:09:14 can

doğru olan da bu değil mi ? hicri takvim ayın durumuna göre değilmidir. arap ya da baskası . biz hilale bakmalıyız .

(0) (0)
15.05.2018 23:08:31 sena sena

Onlar zaten kör filistini görmiyolarki hilali nasıl görecekler salak milet

(0) (0)
15.05.2018 23:08:30 bilen

Adamlar burnunun dibini görmüyor ki.

(0) (0)
15.05.2018 23:08:19 HADİ ORDAN BE YAAA

Onlar müslümanların kadledilişinide görmüyorlar normal

(0) (0)
15.05.2018 23:08:14 Ak araslan

Araplar kör olmuş siyonistlerin pisliklerinden dağın arkasını göremiyor köpekler bırakın hilali

(0) (0)
15.05.2018 23:08:05 ZaZa23850

Daha çok beklersiniz. Allah’ın yarattığı en mal millet. Her on oruçtan sekizinde hata yapıyorsunuz

(0) (0)
15.05.2018 23:07:38 Bir vatandaş

Bunların İslam'a peygamber'e saygısı yok ki ha bir gün aşağı ha bir gün yukarı. Olsa zaten Kabe nin etrafını gökdelenle çevirmezdiniz. Yiyip içip.... maktan başka bir işe yaramayan adamlar bunlar. İslamı savunmak bunlara kaldıysa vay Müslüman aleminin haline.

(0) (0)
15.05.2018 23:05:59 IHL

Peygamberimiz SAV i tenzih ederek soyluyorum. Bu Araplar ile aynı günde Ramazan a başlamadiğıma sevindim.

(0) (0)
15.05.2018 23:05:55 cebrail

arablar hilali degil abd yi bekliyorlar abd izin verirse oruc tutarlar

(0) (0)
15.05.2018 23:05:09 hasan

Hatta siz yahudi ve haçlı dostlarınıza danışın

(0) (0)
15.05.2018 23:05:04 AFYON"LU

Lan hiç tutmayın zaten sizde müslümanlık yok kanıbozuklar.bari milleti kandırmayın

(0) (0)
15.05.2018 23:05:04 emin

Biz ne arapların ne avrupanın nede amerikanın lafına bakarız müslüman ümmet Allah tan ve Rasullulah (sav) den gelen uygulaması gerekenleri uygularız bu Kur an ne arapların nede başkasının Kelamıdır bu Allah ın kelamıdır ve Rasullulah (sav) onun elçisidir Allah a ve Rasulun getirdigine ittiba edin bu

(2) (0)
15.05.2018 23:05:01 XLIII

araplar bişeyide görse dişimi kıracam. görme problemi mi var.

(0) (0)
15.05.2018 23:04:48 kul

onlar filistindeki zulumude gormedi ki

(1) (0)
15.05.2018 23:04:21 BAFRALI

Zaten neyi görebiliyor bu gereksizler.

(0) (0)
15.05.2018 23:04:04 flosh_Royal

Bu nasil fitnedir Allahim adamlar oructa bile birlik olamiyorlar emin olun yasadiklari hersey bunlara mustehak.

(11) (8)
15.05.2018 23:03:49 Ccc

Hilale bakarak ramazani beklemek sunnedir.Bu sunneni araplara mail etemeyelim lutfen.Ramazan ayi hilalin gorulmesiyle baslar.

(23) (2)
15.05.2018 23:03:37 Tarık

KABE den yüksek biryer yapılmaz iken,şimdi devasa saat kulesini diktiler,sonrası kilise için anlaştılar,o kadar müslümanlarki tek dertleri ay hilal vs.Ufak kıyamet alametleri yaşanıyor.Mübarek Ramazan ayında Rabbim sonumuzu Hayır etsin.

(16) (3)
15.05.2018 23:03:27 Karan Ali

Müşrik hilalı göremez

(6) (4)
15.05.2018 23:02:40 Yörük efe

Araplar yanıbaşlarındaki soykırımı yıllardır görmüyor.Hilali görse ne olacak.Birlik olsalar İsraili bir kaşık suda boğarlar ama din kardeşini satmaktan ve ihanetten başka bildikleri bir cacık yok...

(27) (0)
15.05.2018 23:01:44 ünyeli levent

yıl 2018, hala göremediler. amerika'ya vereceğinize biraz ilim ve bilime verin, aklınızı.

(9) (3)
15.05.2018 23:01:38 hafs

Arapların siyasi düşüncesine karşıyız doğru, ama kusura bakmayın hilali görmek gerek ramazan için, peygamberimizin zamanından beri öyledir. Senenin başında belirlenmez yani.

(8) (1)
15.05.2018 23:01:24 Karan Ali

İnşallah aydan önce cehennemi görürsünüz satılmış hainler

(7) (2)
15.05.2018 23:01:21 ensar muhacir

Yaninda filistini göremiyo bu körler hilali nasil göreceklermis bayatladi bunlar artik eskide kaldi

(8) (1)
15.05.2018 23:00:39 ehli tevhid

Admin biz türklerde görmedi niye oruç tutuyorlar cevabini bilakis senden bekliyorum.

(8) (1)
15.05.2018 23:00:39 lan yayini verse nolur keMal d

Netenyahu hilali yarinmi gorecekmis

(2) (1)
15.05.2018 23:00:31 bizim arkadaslar

Ya mekkedeyim oruc tutacagim yarin illa hilali gormek mi lazim

(2) (2)
15.05.2018 23:00:31 misafir

niye dogru olanda bu degilmi hadis bile var

(4) (0)
15.05.2018 22:59:54 alp aden france cannes

Sudi lerin kiblesi vasikton oldukca kiblesi de orasi

(5) (3)
15.05.2018 22:59:36 ak ülkü

o saay kulesi cok şeyler ifade ediyorr

(3) (1)
15.05.2018 22:59:26 pasa

Admin Haber yazan beyefendi bugüne kadar sizin haberlernize güveniyordum Ama bu haber küleyen yalan Türkiye harici kimse ramazan yapmadı Tüm dünya perşembe ramazanın ilk günü

(10) (2)
15.05.2018 22:59:10 Saki

Arkadaşlar uslubunuza dikkat edin resurullah efendimiz ramazanı şerif in başlangıcını hilali işaret etmiştir cahilce yorum yazmayın

(12) (0)
15.05.2018 22:58:50 yalanini

katar da persembe basliyo. nasi haber yapiyonuz

(1) (0)
15.05.2018 22:58:38 sai

Normali odur zaten

(0) (0)
15.05.2018 22:58:26 Mehmet

Bu sözlerim yorum degil haberin içerigine bakmak istedigimde kadın videosu açılıyor kötü görüntü var videoda RAMAZAN Ayındayız o reklamın getirecegi para hayır etmez

(1) (2)
15.05.2018 22:57:51 Osmanlı torunu

Onlar hilali görse nolur görmese nolur nasipsizler

(2) (0)
15.05.2018 22:57:43 Yorumcu

Mübarek Ramazan da bile birlik olamadik ki gecmisim kafire karşı birlesmeyi...Amerika hilâli görmüştür ağzına bakıyorsunuz zaten tutun sizde...

(2) (0)
15.05.2018 22:57:31 Dualarimiz seninle Reis!

Bu Suudiler tam bir sagmal inek;başta Trump,tüm güçlü ulkeler bnları sağıp duruyor!

(2) (0)
15.05.2018 22:57:26 ysf

Sacma sapan haber ve yorum yapmayin, dogru olan hilali gormek zaten. Birak oyle yapsinlar sanane.. bizimkiler tarihler onceden kesinlessin diye kesin bir tarih koymus. İllaki heekesde kesin mi olmali.

(4) (0)
15.05.2018 22:56:32 A.A

sacma sapan yorum yapacaginiza orucla ilgili hadisi okuyun ramazan rasat haneyle baslamaz hilalin gorun mesiyle baslar hem muslumanlik taslayip hem kufur edilmez , biraz terbiyeli olalim

(3) (1)
15.05.2018 22:56:31 Yorumcu

Mübarek Ramazan da bile birlik olamadik ki gecmisim kafire karşı birlesmeyi...

(1) (1)
15.05.2018 22:56:25 Yazık!!

Onların başındakiler haç ve Yahudi yıldızını görmüştür. Hilali Müslüman olan görür

(2) (0)
15.05.2018 22:56:22 gurbetci

Araplarin zaten allah belasini versin!!

(1) (1)
15.05.2018 22:56:21 ak ülkü

allah hilalini bile esirgedi sizden oturup ni düşünün bence

(0) (0)
15.05.2018 22:55:44 kahvedeki dayı

Allahın huzuruna cıkamıyoruz demiyorlarda

(0) (0)
15.05.2018 22:55:34 TÜRKİYE

Doğrusu bu ne dalga geçiyon editör millet nezaman oruç tutacak bilsin

(1) (0)
15.05.2018 22:55:27 Angrymusty

Biz hilali hepinize göstereceğiz az kaldı

(2) (0)
15.05.2018 22:55:10 02

Onlar ne diye oruç tutacaklar ki hemde dostları abd onlar tutma desin yeter

(0) (0)
15.05.2018 22:55:10 02

Onlar ne diye oruç tutacaklar ki hemde dostları abd onlar tutma desin yeter

(0) (0)
15.05.2018 22:55:03 Ay Yildiz

Hilal'in yaninda birde yildiz görürler insallah.

(1) (0)
15.05.2018 22:55:00 Alemdaroğlu

Orduyu toplayın şunların tepesine binelim hem hilali de ayı da görmüş olurlar

(0) (0)
15.05.2018 22:53:59 ALMANCI

Gazze'ye baksınlar

(0) (0)
15.05.2018 22:53:54 Zafer

Timeanddate . com sitesinden moon phase gözlemlerine bakabilrisniz. Litvanyada yani kuzey avrupada bugün 13:47 de %0,4 oranında new moon yani hilal gözlemlenmiştir. Hayırlı ramazanlar.

(1) (0)
15.05.2018 22:53:50 10N larda burda

Kraliceden ingiliz uşaklarindan izin bekliyorlar.

(0) (0)
15.05.2018 22:53:07 CELAL

Onlar ancak Başini gorür.

(2) (0)
15.05.2018 22:52:46 oguzhan

gözleri kör olsun şerefsizlerin elleri ayakları kırılsın cehenneme kafirler kafalarına basa basa girsin inşallah

(0) (0)
15.05.2018 22:52:46 zeynep_71.1453

hadi gördünüz ve geçti bir gün hilalin şekli ayın 2 gununu gösterıyor ne olacak tutmadığnıız oruç akıl fukaraları mıllet uzaydan görüntüyle tespit yapıyor dunya uyuyoe bunlar çıplakgözel görecekmiş töbe ya

(1) (1)
15.05.2018 22:52:39 Siyesetci

Islamin son kalesi Türkler yok olsa,bu arablar ayni gün puta tapmaya baslar,hepisi kani bozuk

(0) (0)
15.05.2018 22:52:33 FiKRi Güneşgörmemış

At Gözlünü cikarsinlar cok seyler görürler

(1) (0)
15.05.2018 22:52:29 Cd37

Yaptıkları pislikler Hilali görmelerini engellemiştir, inşaallah Allah kapalı hava verir onlara hiç göremezler

(1) (0)
15.05.2018 22:52:25 teknoman

hilalaı goremeyen amerıkanınkını görür eeee normaldir ılımlı islam

(0) (0)
15.05.2018 22:52:24 Ismail Örs

Sudiler burnunun dibindeki katil israili görezden gelen bir irk nasil olurda hilali görebilirki.

(0) (0)
15.05.2018 22:52:03 Sahlan

Filistini goremeyen hilali nasil gorsun.

(4) (0)
15.05.2018 22:51:49 Asi

ABD'Lİ HOCALARINDAN FETVA ALIRLARSA DAHA ÇOK BAKARLAR HAVAYA

(3) (0)
15.05.2018 22:50:43 Yozgatın_Sesi

Miyoplar ne olacak tutmayacak mı? Gözlüklü mü görmesi lazım gözlüksüz mü? Kafamda deli sorular

(0) (0)
15.05.2018 22:49:07 Serj3434

araplari insan yerine koysan gavura kaptiriyo paralari en iyisi bunlari yolucan amerika gibi imana gelsinler

(0) (0)
15.05.2018 22:48:51 KIRIKKALE71

daha cok beklersiniz vahabi serefsizleri

(0) (1)
15.05.2018 22:48:26 Baba

Aceba nereleriyle bakıyorlar.

(1) (0)
15.05.2018 22:47:54 hamza

Cehenbem odunu domuzlar. Gazze yaniyor adi alim kemdi zalim serefsizler

(0) (0)
15.05.2018 22:41:36 Bu Mal Bir Harika Dostum

Salak salak konuşma! Türkiye hariç hiçbir Müslüman ülke yarın tutmuyor. Hepsi mi Vahhabi? Üstelik Hz. Muhammed'in sahih hadisi var, aç oku: "Hilal görününce oruç tutmaya başlayın." Peygamberimiz de mi Vahhabi? Aaa, evet, siz salak tasavvuf dininde olanlara göre şeriat ne ki tarikat varken!

(0) (0)
15.05.2018 22:39:33 Derinbey

Dengesiz kadın Hitler senin böyle olacağını bilseydi ecdadını yakar senin dünyaya gelmeni engelllerdi

(0) (0)
15.05.2018 22:22:37 toprakcı

Katar adamsın işte budur nerede okuduğunu bilmiyorum ama katar Türk boyu olduğu söyleniyor

(19) (5)
15.05.2018 22:21:38 By_karademir

Vahhabilerin cumayı terk edip,Kabir hayatınıahiret gününü hiçe sayanları, resullullaha uymayıp islamiyeti bölenleri bu gecenin hürmetine kahhar isminle kahreyle ALLAHIM (AMİN)

(19) (3)
15.05.2018 22:21:11 Necmettin

Coni ler size hilali gösterecek

(16) (3)
15.05.2018 22:18:52 Osmaniyeli Mustafa

Gözleri kör olsun... Senelerden beri hep ayni hikaya hepbayni oyun....müslümanlari ikiye böldü serefsizler... Yok neymis gördük görmedik

(16) (2)
15.05.2018 22:16:06 memo

Adamlar hilali görmek istiyor ne sövüyonuz yolayin bir türk bayragi görsünler hilali

(473) (8)
15.05.2018 22:13:12 hakkı savunan

Allah yorum yazanlara akıl ve fikir versin ramazan hilal görünce baslanir.sizler ne kadar sığ düşünen insanlarsiniz. yok arap yok böyle olacak. Allah'ın dediği olacak.

(9) (5)
15.05.2018 22:09:37 Dadas

Amerika tutun derse tutarlar ama

(6) (0)
15.05.2018 22:00:40 Kutahyali

Elhamdūrillah muslumanim ve vatanini milletini seven turkum eger araplar hilali gormedikleri icin oruc tutmiyacaklarsa muslumanlarinda hacca gitmesinler araplari zengin etmesinler filistin kan agliyor araplar amerikalilarla yahudilerle is birligi yapiyor gulup oynuyor hacca umreye hacayacagini

(4) (4)
15.05.2018 22:00:10 .

gerizekalılar hadisi şerif de geciyor ramazan hilali gozukmezse oruca yarin baslanilacak

(1) (4)
15.05.2018 21:55:36 Vatansever

Allahım onlara hilali hiç göstermesin inşallah.

(10) (0)
15.05.2018 21:49:41 19 Plakalı Çorum Alacalı

Arap olmakla bir alakası yok kardeşim. Ben halis muhlis türküm ben de hilale göre oruç tutacağım inshaAllah çünkü efendimizin a.s hadisi Şerif i var Hilali görün orucu tutun hilali görün orucu bırakın diyor mübarek..

(8) (1)
15.05.2018 21:47:35 gel vatandas

cahil cahil konusmayin,adamlar sunnete uyuyor diye kafir ettiniz adamlari siz kendi muslumanliginizi sorgulayin baskasinin ne yaptigi sizi enteresan etmez.

(8) (2)
15.05.2018 21:46:41 ErkanS

Gerçekten de hilal görünmedi

(2) (0)
15.05.2018 21:37:26 Kayataş

Al-Jezire Kanalı ilan etti Katar'da Perşembe gününden Ramazan diye

(2) (0)
15.05.2018 21:35:26 Vartoli

bunlar tam bir inek sürüsü

(3) (0)
15.05.2018 21:35:23 mutti baba

Müslüman dünyasında ayrılık yok müslümanlar bu gece sahura kalkıyor sapık sapkın vahhabiler kalkmıyor halkını değil yöneticileri zaten yahudi ingiliz tohumu bunların

(3) (2)
15.05.2018 21:33:24 Akın

Trump’la netanyahu’ya sorun onlar sizin hocanız..

(5) (0)
15.05.2018 21:30:42 PiN

Arap lara görünmesse ne olacak peki?

(1) (1)
15.05.2018 21:29:39 KILIC

la bunlar kafayi yedi.musluman degil bunlar

(3) (0)
15.05.2018 21:27:04 laz oglu

Netenyahuya soracaklardır kafirler

(1259) (78)
15.05.2018 21:25:50 Dert değil

Dert Oruç değil, dert Ramazan değil, dert İslam dert ibadet değil. Dert başka. Arap milliyetçisi Vehhabilerin derdi hiç bir zaman İslamiyet olmadı olmayacak. Bu zındıklar algı operasyonu yapıyor.

(975) (40)
15.05.2018 21:24:46 şehzade23

Biz mi müslüman değiliz yoksa onlar mı hersene aynı muhabbet. suyu ağızda çalkalamak , orucu bozar mı sorularını da bekliyoruz...

(485) (38)
15.05.2018 21:16:19 Efsane 57

bekleyin koçum zaten bi ota yaradığınız yok afferin

(1208) (69)